Allmänt - Truppen - Intervjuer - Matcher - Träningar - Wieselgren

Bäckstedts försvarstal?

Skärblacka var i eofori. Alla var ute på gatorna för att fira sina nya hjältar. Det var närmast Carnevalstämning ute i ”Little Kingtson”. Ett nytt hopp hade tänts när Anton Bäckstedt nästan på egen hand sköt upp ”Blacka” mot femman. Bäckstedt stod för 35 mål i sexan. Man kunde nu se en ljus framtid i hela bygden. Med Billerud på nerfart var det Skärblacka IF som skulle bli den centrala attraktionen för turister.

 

Detta hopp grusades likt Real Madrid på Camp Nou när Bäckstedt skrev på för NIF Bosna för att pröva lyckan på högre nivå. ”Blacka” var i misär. Nu klarade vi oss relativt bra ändå. Vi fick in en välbehövlig spelartyp i Fredrik Fridström som tillsammans med resten av laget låg på en stabil 10 plats.

 

Bäckstedt kunde inte stänga ute Skärblackahjärtat under sin sejour i NIF Bosna och återvände en bit in på höstsäsongen. Med Bäckstedt tillbaka skulle det bakas andra bullar minsann. Nu lyfte sig laget rejält. Under hela höstsäsongen förlorade man bara en enda match mot Innerstan borta.

 

När jag frågar Anton om hans del i att Skärblacka till slut hamnade på en stabil 7 plats blir han generad. ”Nae, jag tycker det är en laginsats. Hela laget imponerade på höstsäsongen och vi förlorade bara en enda match.”

 

Det går många rykten om en eventuell flytt. Det har snackats om ett par välkända klubbar i Norrköping som sägs vara intresserade av Bäckstedt. Anton vill fortfarande inte kommentera. Kanske är det ett tecken?  Jag försöker omformulera frågan. Tor Arne Fredheim (manager i Sylvia) ringer och förklarar hur han tror du kan vara en del i satsningen mot superettan. ”Det är klart att det är smickrande ifall en klubb av Sylvias kaliber är intresserad av mig, men det är inte realistiskt.” säger Bäckstedt

 

När vi frågar Anton om det är klubbar i Division tre eller högre blir Bäckstedt konstig och skrattar fram att han inte har några kommentarer.

 

Glöggen är uppdrucken och Bäcksdedt lägger sig till rätta i soffan och vi börjar prata om vad som gick fel i Billerudcupen förra helgen. En turnering som många hade förhoppningar om att Skärblacka skulle vinna.

”Jag tror att vi blev lite övermodiga, med tanke på att det gick så bra i AT-cupen. Jag tycker att alla skulle spelat bättre än vad de gjorde. Den enda som får godkänt är Jonny i målet.”

 

Även Anton själv hade höga förväntningar på sig. Förväntningar han inte lyckades leva upp till. Nu blir blicken svart hos Anton. Det är tydligt att detta inte är något han vill prata om. ”Även jag hade höga förväntningar på mig själv efter AT-cupen”. Bäckstedt som hävdade att han var en av de bästa spelarna i AT.

”Jag tycker det är dåligt att vissa spelare lägger för mycket kraft på att sparka och skälla på motståndare, vill inte nämna några namn” Bäckstedt nämner som sagt inga namn men jag tror vi alla vet vem han talar om.

 

Såhär i jultider tyckte jag det passa bra avsluta reportaget med att fråga Bäckstedt vad han helst av allt önskar sig i julklapp varpå Bäckstedt svarar ”Att vissa individer i laget rycker upp sig och börjar fokusera på spelet”. (Wieselgren?)

 

Vi tackar Bäckstedt för intervjun och hoppas han börjar prestera på den nivå vi vet att han kan!




/ Filosofen

Kommentarer
Postat av: Billa

inköptes glasögonen?

2010-12-19 @ 17:43:48
URL: http://finspangsfk.blogg.se/
Postat av: ffk

In och läs om Ola Pynnönens gigantiska flopp, Inget om Robin Wieselgren på bloggen heller, har han gått på jullov?

2010-12-20 @ 00:20:18
URL: http://finspangsfk.blogg.se/
Postat av: F

Ser ut som övervåningen på h&m.

2010-12-20 @ 12:12:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Copyright © 2011 Skärblackabloggen. Alla rättigheter är reserverade.
Designen är gjord av Simon Josefsson