Allmänt - Truppen - Intervjuer - Matcher - Träningar - Wieselgren

Intervju med Anton Bäckstedt

Vi här på Skarblackabloggen är mycket stolta att presentera en rykande färsk intervju med lagets forwardsstjärna Anton Bäckstedt. Vi har sedan starten av bloggen jobbat mycket hårt för att få till denna intervju och vi är väldigt tacksamma att Anton ställde upp. När Anton svarade ja fick vi dock lova att absolut inte ställa några frågor om de rykten som florerar angående honom om eventuella klubbyten.


Hej Anton, hur känns det att vara den första spelaren att bli intervjuad av oss på Skarblackabloggen?
Det är en stor ära att bli intervjuad på en blogg som förhoppningsvis kommer publicera många intervjuer framöver.


Billerud cup spelas imorgon, vad tror du om era chanser?
Jag tror att vi har chans att gå långt, jag både tror och hoppas att vi kommer gå hela vägen.


Känner du ingen press? Du var en av AT-cupens bästa spelare och det känns som att hela Skärblacka räknar med dig.
Jag känner ingen större press, det är klart att det är svårt att upprepa succén från AT men jag vet vad jag kan.


Finns det någon annan spelare i Skärblacka att hålla ett extra öga på?
Robert Ahl måste jag nämna, Ahl var riktigt duktig i AT och hade stor del i min framgång, han gjorde t.ex. 3 mål. Robin Wieselgren är en annan spelare jag tror går en ljus framtid till mötes.
Det ska även bli intressant att se våra fyra nyförvärv dra på sig den röda tröjan.


Nog om Billerud, hur ser du på säsongen 2011?
Jag tror att vi kan bli ett topplag, ambitionen är absolut att gå upp till fyran.


Du själv då? Vad har du för mål med säsongen?
Mitt mål är att hjälpa Blacka att gå upp i fyran och förhoppningsvis stå för många mål och assist.


Vilka tror du kommer bli era främsta utmanare?
Främsta utmanarna tror jag kommer bli Finspång och Rimforsa.


Din session i Bosna, kan du berätta lite? Jag vet att många undrar.
Jag kom till en nyuppflyttad div 3 klubb som ville etablera sig i div 3. Försäsongen kändes bra och vi gjorde många bra matcher och gick in till säsongspremiären med stora förhoppningar.
Men tyvärr gick det inte som vi tänkte oss, många uddamåls förluster och en poäng på de första 4 omgångarna gjorde att tränaren fick lämna, en tränare som var väldigt omtyckt. Efter detta kom vi aldrig riktigt på köl igen och allt gick utför.
Jag skadade knät i augusti och blev borta en längre tid, jag kände att jag började sakna Skärblacka mer och mer och bestämde mig för att utnyttja en klasul i kontraktet och återvända när skadan var läkt. Trots att det kanske inte gick så bra poängmässigt för varken mig eller Bosna så är jag ändå såhär i efterhand nöjd med beslut och jag känner att jag har utvecklats som fotbollsspelare tack vare det.


Nog om din egen fotbollskarriär, jag har hört att du sympatiserar med det engelska laget Liverpool, hur känns det egentligen i dagens tider?
Det känns tungt, även fast vi har löst ägarfrågan och nu står för en ljus framtid är vi sportsligt sämre än på mycket länge. Jag tror inte Roy Hodgeson är rätt man att leda Liverpool framåt utan jag hoppas att han ersätts snarast om vi ska ha någon chans att kvalificera oss för Europa spel iår.


Vi kommer nu köra några snabbfrågor med Bäckstedt som handlar om Skärblacka.


Vem tar mest plats på träningarna?
Robin Wieselgren


Vem är omklädningsrummets ”pajas”?
Pontus Strandberg


Vem tycker du är jobbigast att möta?
Andreas Larsson


Vilken junior visar mest potential?
Joakim Poikela


Vem är latast i laget?
Jesper Helle


Vem förtjänade årets spelare?
Fredrik Holmgren


Vem skulle du helst spendera 1 vecka på en öde ö med?
Fredrik Holmgren


Vem skulle du minst helst spendera en vecka på en öde ö med?
Patrik Strand


Vem gör mest assist iår? (räkna inte med dig själv)
Robin Wieselgren


Vem gör mest mål iår? (räkna inte med dig själv)
Fredrik Fridström


Vem blir årets spelare? (räkna inte med dig själv)
Robin Wieselgren


Vem står för årets genombrott?
Rober Ahl


Tack Anton för att du ställde upp på denna intervju och vi hoppas att vi får chansen att höra fler kommentarer från dig under säsongen.
Nöjet var helt på min sida, om ni någon gång vill veta något så tveka inte att höra av er.

 

 

Bäckstedt under intervjun.

 

/ Mou






 








Kommentarer
Postat av: Åskådare

Vill gärna ha en intervju med syndabocken efter fiaskot

2010-12-12 @ 20:41:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Copyright © 2011 Skärblackabloggen. Alla rättigheter är reserverade.
Designen är gjord av Simon Josefsson