Allmänt - Truppen - Intervjuer - Matcher - Träningar - Wieselgren

Intervjureportage del 1

Intervju med nyförvärvet Christian Sundell

 

Istället för att lägga upp det så att vi intervjuar nyförvärven samtidigt så kom jag och Filosofen på en ny idé. Vi tänker göra en reportageserie där vi pratar med nyförvärven och skriver ihop en löpande text där vi sammanfattar spelarnas svar.
Först ut i vår reportageserie är den rutinerade backklippan Christian Sundell som av många ses som lagets mest prestigefyllda värvning hittills.

”Chrille” är förmodligen den spelaren som det florerat flest rykten om här ute i trakterna. Spelaren säger själv att det länge var osäkert vart han skulle spela och det fanns många funderingar i hans huvud. Att valet föll på Blacka berättar Chrille hängde på att han vill vara en del i denna unga satsning och att träningsmöjligheterna är bäst i Skärblacka, att Skärblacka är hans moderklubb spelade också in i beslutet.

Sundell som nu spelat 4 år i Vånga talar med blandande känslor om sin sektion i klubben.
”De första 3 åren var mycket tuffa då skador förstörde stora delar av säsongerna, förra säsongen är egentligen den första där jag har kunnat delta till 100 % ”
Att Vånga enbart slutade en placering ovanför strecket var en rejäl missräkning för Sundell som hade förhoppningar på en topplacering inför säsongen.
Sundell har svårt att sätta fingret på vad som gick fel.
”Det kändes stundtals som att vi spelade riktigt bra, i slutet blev vi dock väldigt få spelare på träningarna och det är ju aldrig bra. Vi säkrade kontraktet först i sista omgången.”
Sundell påpekade även att han var mycket nöjd med sin säsong och att det kändes skönt att för en gång skull vara skadefri ett helt år.

 

När undertecknad nämnde Billerud Cup var det ingen glad min jag möttes av. Vi var alldeles för självsäkra när vi gick in till turneringen, det var ingen som tog jobbet suckar Sundell.

När vi börjar diskutera den kommande säsongen blir det genast gladare miner.  Chrille har stora förväntningar på laget efter vad han sett förra året och på de inledande träningarna.
”Kunskapen och potentialen finns där och med rätt träning ser det mycket ljust ut. Jag hoppas personligen på en lyckad säsong och kommer givetvis ge 110 % för min nya klubb.
Han pratar även om att det är viktigt för honom som är en av de äldsta spelarna med sina ca 30 år att hjälpa de yngre spelarna. ”Jag vet att en del "yngre" kan tappa humöret ibland (wieselgren) och då gäller det att säga till dem”
Han hoppas även att överträffa förra säsongens skrala målskörd på ett mål, han hoppas på tre och försvarar sig med att han trots allt är mittback.

 

Jag vill tacka Chrille att han ställde upp på denna intervju och hoppas att ni läsare uppskattar upplägget, vi ska försöka att avverka del 2 av dessa reportage imorgon då vi har förhoppningar att få tag i ännu ett nyförvärv.

 

Jag och Filosofen kan även bekräfta att vi har fått klartecken från Bäckstedt som kommer att ställa upp på en intervju under fredagen då han förklarar vad som gick fel i Billerud och hur han ser på framtiden.

 

När jag ändå håller på och skriver sådana småkommentarer efter huvudtexten måste jag även passa på att nämna att vi för fjärde dagen i rad har haft över 100 unika läsare. Vi har nämnt det tidigare men det tåls att sägas igen, det är NI som ger oss motivation att skriva.

 

Dagens intervjuobjekt Christian Sundell

 

/ Mou


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Copyright © 2011 Skärblackabloggen. Alla rättigheter är reserverade.
Designen är gjord av Simon Josefsson