Allmänt - Truppen - Intervjuer - Matcher - Träningar - Wieselgren

Dagens Träning 5/4

Eftersom träningen var inställd igår var detta den första träningen sedan det sura uttåget ur östgötacupen.

Dagens träning bestod av att man första löpte det berömda "varvet", alltså en runda runt Skärblacka. Tro det eller ej så var det Andreas Larsson som var första man att ta sig runt, jag tror han har varit först varenda vecka laget sprungit detta varv. Någon minut efter kom Holmgren och Bäckstedt jämnsides.

Efter löpningen bytte laget om till spel för futsal för sista gången denna säsong. Man delade upp sig i två lag och spelade i ca 45 minuter. Lagen såg ut som så:

Orange:
Wieselgren
Bäckstedt
P.Strandberg
Lellep
Åkerström
Ahl
Holmgren i målet

Ofärgade:
A.Larsson
J.Poikela
Fame Hägg
Helle
J.Johansson
Svanberg
Lindqvist i målet

Lindqvist stod även för dagens skada! det han led av var kocka! Under dagens arbetspass hade han fått en kocka på revbenen om jag inte minns fel och var alltså inte med och löpte, men var ändå med på två målen "jag kan ju ändå inte slänga mig åt det hållet" sa Jonny om sin skada..


Roligt att se att även Adam Åkerström är tillbaka i laget! Han slutade vid sommaruppehållet förra året men är nu alltså tillbaka i Skärblacka IF. väldigt roligt att Adam hittat tillbaka tycker vi på Blackabloggen, Välkommen tillbaka Adam och vi önskar dig lycka till!

Adam Åkerström tillbaka i blacka-tröjan

Spelet då? Det var inget skönlir direkt. Pontus Strandberg gjorde 1 byte tror jag sen bröt han träningen, så det orange laget hade bara en avbytare. Vissa spelare kändes trötta och ju mer trötta alla blev så var det spelet som blev lidande, framför allt försvarsspelet i de båda lagen. Men jag tror att alla hade en rolig sista träning i Skärblackas sporthall. Nu känns det verkligen som att försäsongen är över! På torsdag väntar förhoppningsvis träning på Kullerstad! Då är vi självklart tillbaka och ger er en ny träningsrapport!

/ El Shabazz


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Copyright © 2011 Skärblackabloggen. Alla rättigheter är reserverade.
Designen är gjord av Simon Josefsson