Allmänt - Truppen - Intervjuer - Matcher - Träningar - Wieselgren

Robin Wieselgren är klar för FFK



Detta är en sorgens dag för Skärblacka IF, Robin Wieselgren har valt att lämna sin moderklubb för att återförenas med sina barndomstränare Steffe och Pajen. Övergången har länge legat i luften men ryktena har den senaste månaden svalnat och det kom som en chock när FFK-Bloggen kom ut med nyheten inatt.

Robin Wieselgren kommer att lämna klubben med omedelbar verkan och finns alltså inte med i truppen som ska möta Skarphagen på söndag. Frågorna är nu många i Skärblacka och konstigt vore annat, man har tappat sin kanske bästa spelare till en av sina stora rivaler. Som FFK-Bloggen skriver så ryktas coach Jonny vara helt uppriven efter att han fått reda på övergången.

Givetvis är detta något som kan påverka laget mycket negativt. Visst har de flesta haft i tankarna att det var stor risk att man skulle tappa Wieselgren under denna Silly Season. Men att han skulle vänta så långe som 2 dagar innan första tävlingsmatchen hade nog ingen väntat sig. Övergångssumman är ännu inte känd men jag är ganska säker på att det handlar om ett femsiffrigt belopp med tanke på vilken status Wieselgren har i området.

För mig personligen är detta ett svek av sällan skådad syn. Denna övergång får enligt mig Carlos Tevez övergång från United till City att framstå som en bagatell, den får Sol Campbell att verka som ett helgon efter sin bosman övergång från Spurs till Arsenal. Jag måste ändå säga grattis till FFK som förmodligen gjort årets värvning i division fem Östergötland. Jag tror dock inte jag är den enda att se fram emot matcherna mot Finspång i sommar ännu mer i och med detta. Anton Bäckstedt ska ha blivit riktigt arg när nyheten släpptes och kläckt ur sig "- Den jäveln ska få på IP, vi ska visa att han har gjort ett felval The money grabin whore" En sak är säker, detta är inte det sista vi hör om denna övergång de kommande veckorna.

/Blackabloggen

Kommentarer
Postat av: april april!!

Den var dålig:)

2011-04-01 @ 09:54:48
Postat av: Tommy Söderberg

Jaha då var det klart...tungt för Skärblacka för han är en fantastisk spelare MEN ingen är större än klubben som sagt! Det kommer gå bra endå hooppas jag mvh tompa

2011-04-01 @ 14:03:47
Postat av: ---

hahahaha bästa spelare, lägg ner nu

2011-04-03 @ 17:12:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Copyright © 2011 Skärblackabloggen. Alla rättigheter är reserverade.
Designen är gjord av Simon Josefsson