Allmänt - Truppen - Intervjuer - Matcher - Träningar - Wieselgren

News (uppdaterad)

På söndag spelas den berömda Billerud Cup i Skärblackas sporthall och som vanligt är BK Vingen tillbaka från de döda med ett lag. Tobias Wall, bror till Skärblackas Kim Wall, sägs bilda första backpar med kusinen Marcus Andersson. Skärblacka ställer upp med två lag och jag har ingen koll på vilket som är tänkt som A-lag och juniorlag. Skärblacka 2 spelar efter lunch och min gissning är att det laget är tänkt som A-lag. 

Även Kimstad och Loddby ställer upp med två lag i turneringen. Fyra lag från varje grupp går vidare till kvartsfinal. Lagen som ställer upp i cupen är:

Grupp A: Första matchen 8.30
Skärblacka IF 1
Linghems SK
BK Vingen
Loddbys IF 1
Kimstad Goif 1
Vånga IF

Grupp B: Första matchen 12.30
Finspångs FK
Skärblacka IF 2
Rejmyre IF
Norsholm IF
Loddby IF 2
Kimstad Goif 2

Vill ni kolla in spelschemat själva så finns länken här: http://www.bkvingen.se/fotboll/turnering/Billerud_Spelschema_Herrar_2011%20v1.0.pdf

Jag befinner mig i helgen på de brittiska öarna för att se Arsenal ta emot Everton och kommer därför inte kunna rapportera om händelserna. Ska försöka hitta en gästrapportör. Fredrik Holmgren och Johan Flemgård kommer inte att vara tillgängliga då även de befinner sig med mig i England. 

Silly Season

IN:
Mikael Pressfeldt, Tränare

UT:
Christian Sundell, Kimstad GoiF
Robert Ahl, Finspångs FK
Anton Bäckstedt, Smedby AIS
Fredrik Fridström, Kimstad GoiF


Rykten:
Kristian Svanberg, Norsholm IF
Joakim Johansson, Norsholm IF

Både Jocke och Kristian sägs vara missnöjda med situationen i Skärblacka och berättade för mig innan träningen att de skulle meddela ledarstaben i Skärblacka att de troligtvis kommer krita på för Norsholms IF. Jocke har oförklarligt nog inte fått spela så mycket som han kanske borde ha gjort, trots fina insatser när han väl fått chansen. Kristian har spelat i stort sätt varje match men kommer troligtvis lämna ändå. Mycket tråkigt då de båda två är fantastiska grabbar att ha i ett lag.

Fredrik Holmgren, Klubb i Jönköping

Fredda upptäckte att konkurrensen i Jönköping är stor på målvaktsfronten och kommer därför söka ett träningsavtal med klubben men fortfarande spela matcher med Skärblacka IF. Låter möcket bra enligt mig!

Robin Wieselgren, Åbackarna, Kimstad GoiF etc..

Som sagt het bland många klubbar. Sägs ha tränat ett flertal gånger med en klubb från Norrköping och de ska vara väldigt intresserade av hans namnteckning. Huruvuda det rör sig om Åbackarna vet jag inte.

Pontus Larsson, Eneby BK

Lägger till detta efter kommentaren från signaturen Togga. Blackas dribbelkung Pontus Larsson uppges vara klar för Eneby, men jag väntar ändå på en bekräftelse. Jag har känt till att han tränat med Eneby och han har nu bestämt sig för att lämna enligt min källa.


Cheers!
Filosofen



Kommentarer
Postat av: Togga

Ponta Larsson är klar för Eneby!

2011-12-07 @ 13:54:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Copyright © 2011 Skärblackabloggen. Alla rättigheter är reserverade.
Designen är gjord av Simon Josefsson