Allmänt - Truppen - Intervjuer - Matcher - Träningar - Wieselgren

Dagens träning 8/2

Jag börjar med att presentera mig själv jag kallas för El-Hajj Malik El-Shabazz. Som ni kanske noterat har jag under de senaste veckorna varit hjälp till Mou och Filosofen. Dagens inlägg är dock endast skrivet utav mig. Mou och Filosofen har ibland mycket att göra och då lovar jag att ställa upp som en hjälpande hand och skriva om det underbara laget Skärblacka IF! Nu spritter det i fingrarna, så här kommer dagens inlägg. 

Endast Ahl, Ponta S, Matte, Svanberg, Danne J, Jocke J, Lindqvist, Holmgren och
Wieselgren (!) närvarade på dagens träning. Tydligen hade det skett ett missförstånd då både Holmgren och Wieselgren inte var redo för löpträning ute! Skärpning! De fick istället vara med Juniorerna som spelade två mål inomhus.

För övriga var det alltså löpning som gällde och det var det "vanliga varvet" runt bygden som skulle springas. Täten tog, inte så förvånande Matte Eriksson men han följdes tätt utav både Svanberg och Jocke J, starkt av grabbarna att hänga honom. Det var också denna trio som var först tillbaka till Idrottshallen och de hade löpt sträckan som är ca 5 km lång på 21 minuter enligt Mattes klocka. Mycket imponerande av grabbarna. 

En bra tid i all ära men den som tagit i mest under löpningen måste varit Lindqvist. Han känner mitt under löpningen att han måste verkligen lägga en kabel, han fick göra en snabb visit i skogen sedan tillbaka ut i löpspåret



Enligt planerna var det tänkt att man efter löpningen skulle ha ett fyspass, så blev inte fallet!
Det kan mycket väll ha berott på den dåliga närvaron, men det är jag inte helt hundra procent säker på.

Istället så spelade man två mål med de juniorer som stannade kvar en timme extra. Det finns väll inte så mycket att notera från själva spelet. Det blev ganska uppblandade lag mellan juniorer och seniorer och vart efter det gick hem några juniorer så blandades lagen ännu mera. Det bjöds inte på så många delikatesser under träningen så tyvärr så får ingen spelare dagens mål

Bevakning av Wieselgren


Wieselgren gjorde idag sin efterlängtade comeback, skulle hälsenan hålla?
Det kunde dock inte börjat sämre då Wieselgren glömde sina löparskor, illa illa hoppas bara det var en engångföretelse! Han spelade alltså med Juniorerna istället och kanske var det bra då han kunde testa om hälsenan skulle hålla?! Det verkade som att den gjorde det han körde för fullt i hela två timmar, det var skönt att se stjärnan tillbaka i laget. Han styrde uppspel & utmanade i offensiven, Skärblacka behöver honom det måste jag säga! Dagens citat måste även gå till Wieselgren. Med 10 minuter kvar skriker han "fan vad jag måste bajsa, kan ni inte blåsa av snart". Ska verkligen träningarna börja styras efter Wieselgrens naturliga behov? vi får se hur tränarna behandlar denna fråga...

Det var skönt att vi fick se Wieselgren tillbaka i träning, nu återstår bara ett frågetecken? Ni vet alla vem jag menar: Anton Bäckstedt! Hur går det med hans virus sjukdom? När kommer han tillbaka i träning? Vi får helt enkelt bara hoppas och se när han dyker upp?! Hoppas han kommer igång med träningen snart, bara närvaron av en sådan spelare av den kalibern lyfter hela laget!

Vill till slut tacka Mou & Filosofen för att jag får vara delaktig i denna berömda blogg! Det är bara att höra av sig igen så hjälper jag gärna till :)

/ El-Hajj Malik El-Shabazz


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Copyright © 2011 Skärblackabloggen. Alla rättigheter är reserverade.
Designen är gjord av Simon Josefsson