Allmänt - Truppen - Intervjuer - Matcher - Träningar - Wieselgren

FFKs uppladdning inför kvällens drabbning

På grund av de många avbräcken inför kvällens match kände tränare Pajen och Steffe att matchen mot Blacka kommer bli en omöjlig uppgift om man inte gör något extraordinärt. Efter en lång mejlkonversation "with the local lad" Tenik-Pata som är känd från P3 så kom tränarduon och Pata överens om att man skulle få köra uppladdningen inför matchen på Patas egna Lan hus i Finspång.

För er som inte vet det så är Teknik-Pata vad jag skulle kalla en typisk urtyp för en människa som kommer från Finspång. Han är "expert" på tekniska saker och har en förkärlek till spelet World of Warcraft. Pata har den senaste tiden gjort sig känd via radiokanalen P3 där han pratar med sin vän Linus.



Lan huset har ännu inte öppnats för allmänheten så jag tror att det var ett smart drag av Steffe och Pajjen att låta sina spelare träffa sin stora förebild såhär dagen innan match. "Det är ju inte varje dag man får träffa på en sådan legend" sa någon. När frågan kom upp om det är särskilt smart att sitta och lana dagen före årets match så fick vi journalister följande svar på morgondagens presskonferans "Skämtar du? Jag har träffat alla Finspångsbor stora förebild, jag skulle kunna vara vaken i 48 timmar utan att äta något och ändå prestera över min förmåga."

Vad denna uppladdning har för påverkan på matchen är svårt att sia om men en sak är säkert, om man hade räknat bort FFKs chanser igår så bör man ta tillbaka sina ord. Att som Finspångsbo "Eggskalle" få en exklusiv sneak peak på Teknik-Patas Lan hus före alla andra samt spendera kvällen tillsammans med honom är svårt att toppa. Jag skulle kunna tänka mig att det vore desamma för tex Anton Bäckstedt att få träffa Steven Gerrard dagen före match, för Robin Wieselgren att få tips av sin förebild Patrice Evra eller för mittbacksbjässen Chrille Sundell att spendera kvällen före match med Kristoffer Arvhage.

Det är nu ca 8 timmar kvar till match och efter att ha läst detta hoppas jag verkligen att Blacka inte kommer underskatta Finspång. För er som inte kunde få nog av Finspångssonen Teknik-Pata så finns det flera klipp på Youtube där han b.la. spelar WoW.

Blackabloggen

Kommentarer
Postat av: Gandalf

Det var en trevlig natt, mycket tekniktränig.

2011-06-10 @ 13:06:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Copyright © 2011 Skärblackabloggen. Alla rättigheter är reserverade.
Designen är gjord av Simon Josefsson