Allmänt - Truppen - Intervjuer - Matcher - Träningar - Wieselgren

Försoningen

Det finns viktigare saker än fotboll, vänskap och försoningar. Som ni kanske vet så har den så kallade dispyten mellan Jeppe Johansson och Robin Wieselgren varit en stor snackis i hela Östergötland det senaste halvåret. Igår mötte man varandra för första gången på nästan ett år och jag tror nog de flesta blev besvikna på de uteblivna duellerna. Wieselgren sköt Johansson i huvudet med en volley efter ca 2 minuter men var snabbt framme för att be som ursäkt och roligare än så blev det inte.

Efter matchen gick flera Skärblackaspelare ut för att fira den underbara 5-0 segern mot sina rivaler från FFK i Norrköpings nattliv. Robin Wieselgren var på strålande humör och sa personligen att det var skönt att det inte hände något mellan han och Jeppe, han påpekade även att den där Johansson kanske inte är så tokig som person ändå.

Personligen tror jag att jag ser i syne när helt otroligt nog beskådar självaste Jeppe Johansson på en av stadens uteserveringar igår. Jag tror inte mina ögon och tar direkt upp telefonen för att leta reda på Wieselgren, det tar inte alls lång tid innan jag hittar honom och säger att han bara måste följa med. Sagt och gjort, jag drar med mig Robin mot Jeppe och deras blickar när de ser varann går ej beskriva med ord. De båda spelarna börjar garva för att sedan hålla en normal konversation där de talar om för varandra att de inte har något som helst emot den andre egentligen. Hela situationen är mycket komisk med tanke på snackat som varit och jag känner att jag måste föreviga detta ögonblick med en bild. Sagt och gjort, kamrean åkte upp och här har ni resultatet.



Matchreferat kommer kanske senare under dagen men jag skulle tro att det blir imorgon. Jag vill även passa på att säga att vi precis som FFK hade besöksrekord igår. Mycket roligt att så många vill läsa bloggen och hoppas ni uppskattade livebloggandet, det kommer tillbaka minst en gång denna säsong.

Blackabloggen

Kommentarer
Postat av: Billa

HAHAHA

2011-06-11 @ 13:37:04
Postat av: Blacka boy

Ja skulle vilja se en Undersökning om hur många som tror vi vinner serien nu? Ja tror det!!

2011-06-12 @ 00:49:23
Postat av: Blacka boy

WOHO! Vi slår ett FFKs B-lag. Fan vad bra vi är, vi vinner serien hur enkelt som helst!



Herregud.

2011-06-12 @ 14:02:44
Postat av: Billa

Matchreferat finns nu på FFK-Bloggen. Det finns även en text om vår käre Rasse Kebab.

2011-06-12 @ 22:54:49
URL: http://finspangsfk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Copyright © 2011 Skärblackabloggen. Alla rättigheter är reserverade.
Designen är gjord av Simon Josefsson