Allmänt - Truppen - Intervjuer - Matcher - Träningar - Wieselgren

Inför Skärblacka IF - Finspångs FK (Intervjuer del 2)




Hoppas ni har uppskattat intervjuerna vi tidigare publicerat. Nu fortsätter uppladdningen med tre nya personer med kopplingar till Skärblacka.


John Poikela (Skärblackas framtidshopp och kusin till Joachim Poikela)

 

Vad tror du om matchen?



Tror det blir en tuff match, vi måste spela mycket bättre än vi gjorde mot syrianska om vi ska ta 3 poäng.


Första A-lagsmatchen för säsongen senast. Personligen tycker jag den borde kommit mycket tidigare, några kommentarer?


Det har varit en tuff konkurans i laget, självklart så hade jag velat bli uttagen tidigare men nu ska jag göra allt för att stanna i truppen. lite otur att jag blev sjuk nu bara när jag blev uttagen idag igen.

 

Jocke Poikela är egentligen den enda junioren som verkligen fått chansen iår. Vilka andra tror du redan nu skulle kunna gå in i seniortruppen på ett bra sätt?

 

finns många som skulle kunna spela i a-laget. tycker speciellt fame borde få chansen!

 

Vad slutar matchen och vilka gör mål?

 

3-1 till blacka, jocke p, frippen och bäckstedt


Jonte Ekeroth (Spelade förra året i Blacka och representerar nu Kimstad GoIF)


Vad tror du om matchen?

 

tror blacka vinner, köttmatch på hög nivå. dom borde vara grymt taggade efter den senaste förlusten. plus att finspång inte har varit bra nån match jag sett, vet att blacka har högre kvalitet.

 

Jag måste få fråga om matchen mot Blacka, tänkte du tanken att ni skulle vinna matchen när du ställde dig i målet efter Skärblackas 3-0 mål?

 

nae, inte direkt. vi fick ju en mardröms start utan dess like. tur att vi lyckades peta in ett mål innan halvtid, tror vi kände att vi hade en liten chans i det läget, sen bjöd ni ju in oss och backade hem. otroliga känslor gav matchen iaf.

 

Vad beror Blackas kris på? 3 inledande segrar har förvandlats till enbart 3 poäng på de senaste 5 matcherna.

 

ett par riktigt duktiga spelare har väl varit skadade om jag inte har fel, sen vet jag att ni har spelare som helt klart ska klara av jobbet. en förlust med 7-1 ser jag som brist på kompetens från tränarna.

 

Vem vinner matchen och vilka gör mål?

 

3-2 skärblacka, anton gör ett, jocke p. ett och wieselgren ett slutgiltigt för att visa äggen. har hört att han inte tycker om dom, frågan är om nån gör det.. finspångs mål är nåt riktigt turligt.

 

Fame Hägg (Spelar i Blackas juniorer och är enligt många tillräckligt bra för att spela i A-laget)

 

Vad tror du om matchen?

 

som det sett ut senaste matcherna för blacka har det ju inte gått så värst bra, så jag skulle tro att blacka slår bort för mycket boll som kommer vara till nytta för Finspång.

 

Vad tror du den så kallade krisen beror på egentligen?

 

Inge lagspel, och för mycket bort spelade bollar, samt konstiga uttagningar.

 

Personligen tycker jag det är konstigt att inte fler juniorer får vara med och spela då de enligt mig absolut håller rätt nivå, några kommentarer?

 

Just det jag menar, känns som klubben inte vill bryta div 5 trenden och spelar därför med sina ''rutinerade'' spelare och inte vågar använda sig av juniorer i klass med iaf div 5.

 

Vad slutar matchen och vilka gör målen?

 

Som jag ser det så tror jag 2-0 finspång. Johansson gör båda.

 

Ponta Strandberg (Blackas mest skadade spelare, son til FFK-tränaren Steffe Strandberg)

 

Vad tror du om matchen?

 

Formmässigt är FFK favoriter, men om blacka skärper till sig i defensiven och om anfallet med anton i spetsen kommer upp i normal standard ska vi kunna vinna. För kollar man spelare för spelare tycker jag vi har ett bättre lag

 

Din far är tränare i FFK, påverkar detta dig något inför matchen?

 

Bara att jag vill att vi ska vinna ännu mer, så man slipper höra hans tjat!

 

Har du någon inside information? Hur arg är egentligen Johansson?

 

Att det är lite ont blod mellan dom är ingen hemlighet! Ända sen han fick det där röda kortet har han velat han sin revansch, om det är med lekstuga eller med hårt spel återstår att se säger Steffe.

 

Vad slutar matchen och vilka gör mål?

 

2-1 blacka frippen x2 skuja x1

 

 

 

Det var dagens intervjuer och imorgon publiceras flera intressanta personers tankar angående årets match i division 5. Vi kommer även att skriva lite kort om kvällens match mot Rimforsa imorgon men fokus ligger på FFK matchen.

 

Blackabloggen

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Copyright © 2011 Skärblackabloggen. Alla rättigheter är reserverade.
Designen är gjord av Simon Josefsson