Allmänt - Truppen - Intervjuer - Matcher - Träningar - Wieselgren

Matchrapport: Vånga IF-Skärblacka IF 1-0 (0-0)

Jag står lite inför ett vägskäl nu. Antingen skriver jag att allt är frid och fröjd och att Blacka dominerade totalt och förlorade extremt orättvist för att på så vis tillfredsställa de som inte kan ta kritik från en division V blogg. Annars ger jag er min bild av hur JAG tycker matchen såg ut. Mina åsikter är just mina åsikter så jag förstår inte riktigt uppståndelsen över att jag skriver att Skärblacka spelar skit, när de gör det. Och angående gnället över skitkastningen på grannklubbarna så är det förvånande hur mycket man kan uppröra folk. Är bloggen så jävla patetisk Hasse Ö så behöver du inte läsa.

Matchen mot Vånga IF igår(Lördag) var det första av många derbyn Skärblacka har att se fram emot. Tyvärr lyckades inte Skärblacka ta vara på de tillfällen som gavs.

I första halvlek var det jämnt mellan lagen. Bäcksedt fick en chans när Vångas back slarvade i ett hemspel men nummer åtta i rött lyckades inte ta vara på chansen. Skärblacka misslyckas återigen att få till något bra spel. Det är långa bollar från backlinjen på Bäckstedt och Frippen som verkar vara ledordet i detta lag. Vånga var det något bättre laget efter första halvlek men 0-0 var absolut inte orättvist.

Inför andra halvlek fick Ekvallen finbesök av vår bloggkollega "Billa" med följe från FFKbloggen.  Endast 8 minuter hade gått när en Vångaspelare drar på sig sitt andra gula kort efter en onödig eftersläng på Robin Wieselgren. Något säger mig att den unge karln inte är helt oskyldig, oavsett vad ska man inte låta sig provoceras så enkelt. Helt rätt med utvisning.

Konstigt nog så blev Vånga bättre efter utvisningen och med 25 minuter kvar nickade en Vångaspelare in 1-0 på hörna. Holmgren var chanslös. Skärblacka tog över men Vånga skapade farligare chanser på sina kontringar. Med tio minuter kvar sköt Jocke Poikela ett skott som Vångas målvakt tippade i ribban, Sundell var där och nickade in returen men blev avblåst korrekt för offside.

Matchen slutar 1-0 till Vånga och Skärblacka lär ha en hel del att fundera över. Till exempel att Ojje med tidigare spel i divison IV var bänkad hela matchen. Tycker även det är konstigt att Jocke Johansson blev utbytt efter 45 min trots att han var en av Blackas bästa spelare i första halvlek.


Skorstenar

Tre Skorstenar: Andreas Larsson
Rev och slet som vanligt på mitten och har klarat omskolningen till central mittfältare på ett strålande sätt.

Två Skorstenar: Kristian Svanberg
Kändes stabil matchen igenom och höll bra koll på den vindsnabbe Kanu matchen genom.

En Skorsten: Jocke Poikela
Fortsätter att spela mycket moget och tar för sig. Även om det inte var Jockes bästa insats iår så tycker jag ändå han är bland de tre bästa i Blacka.

Skorstensligan

5. Jocke Poikela
4. Kristian Svanberg
3. Jocke Johansson
3. Andreas Larsson
2. Chrille Sundell
2. Jesper Helle
1. Kim Wall
1. Fredrik Holmgren



Jalkemo golvad. Filmning?
Tillfällig glädje

Blackabloggen

Kommentarer
Postat av: Läsare

Cred till skribenterna på denna blogg, fortsätt som ni gör! Hasse Ö och hans mindre intelligenta kommentarer är knappast representativt för majoriteten av bloggens läsare. Däremot vore det intressant med en Vånga-blogg, är det något som kanske är på gång?

2011-05-16 @ 11:11:50
Postat av: Billa

Älskar bilderna! Fotografen har lyckats fånga matchen med endast två bilder.

2011-05-16 @ 21:58:49
URL: http://finspangsfk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Copyright © 2011 Skärblackabloggen. Alla rättigheter är reserverade.
Designen är gjord av Simon Josefsson