Allmänt - Truppen - Intervjuer - Matcher - Träningar - Wieselgren

Ridin Solo

Football Manager 2012-demot hade precis släppts. Extas. Flera månaders väntan var äntligen över och med enorm glädje kunde äntligen uppladdningen inför den riktiga releasen 21 oktober påbörjas.

Som en spark med militärkänga i pungen försvann glädjen fortare än Arsenals säsong. Mou har skrivit på för Kimstadbloggen. Dessutom valde han att avslöja sin identitet. Det är alltså Fabian Jalkemo som gått under namnet Mou här på bloggen. Ja, ni läste rätt! Fabian "Klubbhoran" Jalkemo. Märkligt hur saker och ting ter sig ibland.


Transferfönsret har inte ens öppnat än men ändå valde Kimstadbloggen att signa Jalkemo. Jag vill inte vara någon paragrafryttare men detta är helt uppåt väggarna fel. Jag ska skriva ett handskrivet brev till Östergötlands fotbollsförbund och ge min syn på saken.


Hur blir det med Blackabloggen då? Jo men jag kör väll på, i min ensamhet. Tills transferfönstret öppnar dvs. Då hoppas jag kunna presentera en ny kollega. Det har snackats lite om att Peter Alex Ferguson Ljungström är sugen. Rykten från Finspång säger även att Gerson (han som plockade bort Bäckstedt helt i första mötet med FFK) ska hoppa av skolan och flytta till Blacka och börja jobba på Billerud. Tydligen är han rädd för Josef som är en väldigt, väldigt arg man även på träningarna. Gerson sägs givetvis vara sugen på Skärblacka IF så länge han får skriva här på bloggen och har en given plats på vänsterbacken.

Detta i sin tur har gjort Wieselgren orolig. Nyinskaffad hund, lägenhet i Norrköping och arbetslös har gjort honom intressant för ett flertal klubbar i och runt staden. Azech och Bråvalla sägs leda racet.

Blackabloggen kommer i framtiden anamna en något seriösare ton. Jag kan ju liksom inte sitta här och driva själv med folk. Kan ju bara passa på att säga till Gerson och Sir Peter att vi bloggare lever under ständigt hot. Dock kommer jag för alltid hata Kimstad GoiFFfff så på den fronten kan ni även i fortsättningen förvänta er arga inlägg och trevliga rykten.

Någon gång i helgen lär en summering av Skärblackas säsong komma upp men jag törs inte lova något. Sväärge spelar ju match mot Suomi på fredagskvällen och att se vårt landslag spela fotboll är ju nog med skäl för att plocka ner skylten för gott.


Håll fanan högt Kamrater!

Ridin Solo
Filosofen

Kommentarer
Postat av: FFK:arn

Måste erkänna att jag finner mycket nöje på er blogg. Ni är sjuka i huvet o roliga o när det sedan blandas med kloka kunskaper om femman så bäddar det för möcke sköj!;-) keep up tjengood work kära rivaler!

2011-10-07 @ 21:51:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Copyright © 2011 Skärblackabloggen. Alla rättigheter är reserverade.
Designen är gjord av Simon Josefsson