Allmänt - Truppen - Intervjuer - Matcher - Träningar - Wieselgren

Cup dags!!

Imorgon är det Blackas tur att träda fram i den kända Ica cupen. Man spelar i grupp 12 och har i gruppen IK Sleipner, Smedby AIS B och Drothems IK.
Blackas spelshema:
Smedby AIS B 09:45
IK Sleipner       10:30
Drothems IK     12:00
 
Smedby AIS B
Smedby gick i år upp från 3:an då man vann serien. Men just det att det är Smedby AIS B så vet jag inte vad dem har med för lag. Allt jag vet är att gamla blacka spelaren Anton Bäckstedt kommer att få möta sin gamla klubb. Spännande för honom och även för Blacka lirarna. Har också hört att han mött Jocke Andersson och vännerna uppe i Stockholm då han sa till mig.
- jag träffa dem jävlarna igår i Stockholm, lova att jag skulle tunnla Jocke...
Så Jocke måste vara på sin vakt imorn alltså. Han fortsatte att säga att det ska bli roligt att möta Blacka fast lite konstigt. Frågan alla ställer sig just nu är om Bäckstedt kommer göra mål, kommer han att fira?

IK Sleipner
Inte den lättaste lottningen Blacka kunde fått men detta möte ska bli intressant. Sleipner åkte iår ur 1:an och just därför kanske inte så många A-lagsspelare är sugna på just Ica cupen..
Hur dem än ställer upp så är det alltid Sleipner.
 
Drothems IK
Allt jag vet om Drothems IK är att det är ett nystartat lag och vann iår sexan.

Skärblacka IF
För tränaren Micke Pressfeldts del har det inte varit lätt att ta ut laget till Ica cupen iår! Med ett snitt på 25-man på alla träningar så kan det inte vara lätt att bara ta ut en 10 manna trupp. Men med det här laget har han valt att ställa upp med:

Målvakt:
Jack Nordholm
Backar:
Andreas Larsson
Joakim Andersson
Kim Wall
Pontus Larsson
Forward:
Mattias Eriksson (K)
Jakob Magnusson
Fredrik Fridström
Joachim Poikela
John Poikela
 
Ett intressant lag då 7 av 10 spelare var med och vann Billerud cup 2011.
Får inte glömma att Pontus Larsson kommer att göra comeback i den röda tröjjan!!!
Jag hoppas vi ses i Stadium Arena imorgon !! Jag kommer i alla fall vara där
 
// Júnior

Kommentarer
Postat av: troget fan

Skönt att se att ni på blacka bloggen lever! själv tror jag att blacka vinner hela ica cupen!

2012-11-24 @ 23:59:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Copyright © 2011 Skärblackabloggen. Alla rättigheter är reserverade.
Designen är gjord av Simon Josefsson