Allmänt - Truppen - Intervjuer - Matcher - Träningar - Wieselgren

Gameday!

Efter söndagens vinst mot Azech så är det idag dags för premiär i Östgötacupen 2013. Loddby är det som står för motståndet. Loddby har redan slagit ut AC Studenterna med 4-0 i omgång 1 då gamla Blacka spelaren Krister Perfors gjorde hattrick och Jacob Mahrs gjorde 1 . Blacka hoppar alltså in i den andra omgången efter fjolårets insatser då man kom till kvartsfinal. 
 
Skärblacka IF
Blacka vann sin premiär i 4:an mot Azech med 2-0 efter mål av Robban Karlsson och Matte Eriksson. Negativt att man spelade i söndags! Inte mycket vila men om jag känner till Micke Pressfeldts Blacka IF så kommer dem att orka. Hur laget ser ut vet jag inte. Men vad jag har hört ska en del spelare från helgens match vila. Så man är i form till fredagens borta match mot serie favoriten Lindö FF. Men som sagt så är det bara vad jag hört. Men skulle inte förvåna mig om det är sant då Micke Pressfeldt prioriterar serien först. 
 
Loddby IF 
Loddby vann även dem sin premiär men med lite större siffror. Man slog IK Klockaretorpet borta med hela 7-2 efter mål från Krister Perfors 2, Jimmy Bäckmark 2, Peter Sandell, John Nyberg och Joakim Karlsson.
Är Loddby ett lag att räkna med iår? Dem har ju varit i 5:an nu några år och vill säkerligen visa att dem är bättre än så. Ett topplag är jag säker på att de blir. Med spelare som Markus Fredriksson och Krister Perfors så kan dem nog bli ett tufft gäng även för Blacka nu ikväll. 
 
Senast man körde mot varandra var bara för ett par veckor sedan i en träningsmatch då Blacka vann med 1-0. Men då hade man inte med Krister Perfors. En mycket giftig målskytt. Målet gjordes då av Ponta Larsson. 
Loddby åkte ut första omgången förra året när man blev slagna av Sturefors på straffar. Blacka däremot höll sig kvar tills kvartsfinalen då näven dem blev utslagna på straffar, men mot Linghem. 
 
Det väntar alltså en intressant match ikväll. Matchen kommer spelas klockan 18:00 på kullerstad plan. 
Men enligt ÖFF så har ju Blacka IF borta mot Loddby så jag vet inte riktigt om man kommer spela i rött eller vitt. 
Men det märks ikväll. Ses vi där? Klart vi gör !!!
 
BlackaBloggen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Copyright © 2011 Skärblackabloggen. Alla rättigheter är reserverade.
Designen är gjord av Simon Josefsson