Allmänt - Truppen - Intervjuer - Matcher - Träningar - Wieselgren

En intervju med John Poikela

Jag vaknar upp med ett leende på läpparna. Det är inte bara lördag. Det är dagen jag ska intervjua John Poikela. En underbar känsla i magen. Nervöst att äntligen få möta den store Poikela.
 
Vi möttes på det nu så kallade Kullerstad torg där vi tog en kaffe och pratade lite bullshit innan intervjun. Det var inte helt enkelt att få igång en lång konversation med John då det kom fram människor stora som små och ville ha autografer. Jag medger att jag var en av dem..
John är en väldigt social person som älskar att skratta och skämta. En riktig publik favorit.
 
När vi fikat klart kände han att han var redo för intervjun och jag började:
 
 
John! Tack som ställer upp på intervjun!
Tack själv. En ära att få vara med på Blacka-bloggen.
 
Efter att varit blacka trogen i hela ditt liv, hur känns det att nu spela för Assyriska?
Det har varit en omställning att byta från blacka som jag har spelat i ända sen barnsben! Men jag trivs än så länge bra i Assyriska och det är en bra klubb. Jag är säker på att jag har gjort rätt val!
 
Vad tror du om Blackas chanser denna säsong då man har fått en ny tränare och förlorat dig och Ponta Larsson i anfallet?
Blackas nya tränare verkar bra av vad jag har hört så jag hoppas att han kan få ihop laget bra! Jag och Ponta stod ju för en del mål förra året så jag hoppas att andra offensiva spelare tar steget i år. Då är jag säker på att blacka kan göra en bra säsong!
 
Vem tror du kan bli en viktig faktor i Blackas trupp i år och varför?
Tror att Jakob blir viktig på mitten, mycket av blackas uppspel förra året gick via honom! Tror även att han kommer ta hand om blackas uppspel även i år.
 
Du och din kusin Jocke har spelat tillsammans sen ni var vid 5 års åldern? Hur känns det att inte längre spela med honom?
Det är tråkigt att inte få spela med honom längre! En bra spelare som jag har spelat fotboll med hemma på gården sedan vi var små och jag hoppas och tror att vi kommer spela tillsammans igen inom en snar framtid!
 
En snar framtid säger du. Du tror att han kan komma att lämna Blacka?
Gör han en bra säsong så kan allt hända!
 
Nu när flera spelare har lämnat finns det öppningar i startelvan. Vem ser du som kan ta chansen och bli en viktig spelare för Blacka i år?
Jonte Lindgren och Sebbe Svahn!
 
Varför just dem?
Dom har boll i sig och gör ett mycket imponerande jobb på träningarna men har inte fått till det på matcherna än. Det är där jag tror det vänder i år.
 
Matte Eriksson är ett stort frågetecken i Blacka än så länge. Någon kommentar om detta?
Jag hoppas verkligen att han kommer att spela i år! Kapten och en viktig del i Blackas offensiv nu när jag och Ponta lämnat. En väldigt löpstark spelare som alla lag behöver!
 
Tillbaka till dig! Vad jag vet var det mellan Assyriska och Söderköping som skulle få din underskrift. Varför blev det Assyriska och inte Sörping?
Jag valde Assyriska för jag vet att dom tror på mig. Styrelsen och spelarna vill gå upp till div2 så fort som möjligt. Där hör Assyriska hemma! Jag själv vill spela så högt upp som möjligt och Assyriska har alla möjligheter att klättra i seriesystemet.
 
I Blacka spelade du ytter på mittfältet och även anfallare! Vad ser du dig som och varför?
Jag är en offensiv spelare helt klart. Gillar att utmana och kan göra det från både kanter och mitten. Jag ser mig som en offensiv mittfältare som ligger precis bakom anfallaren. Då kan jag få ytor jag vill ha mellan mittfält och backlinje och sedan vända upp och utmana. Men anfallare och ytter mittfältare skulle jag också kunna se mig som i Assyriska. Upp till tränaren. Haha,,
 
Men bland annat värvningar som Robin och Hampus Lönn så har Assyriska en riktigt bred trupp framåt! Hur ser du på dina chanser som startspelare?
Vi har en väldigt stark trupp! Men jag har kommit till Assyriska för att spela fotboll och mitt mål i år är att slå mig in i startelvan! Båda Lönn-bröderna är riktigt bra fotbollsspelare. Men jag kom som sagt till Assyriska för att spela mitt spel och just därför tror jag att mina chanser att bli starspelare är höga. Även med Lönn-bröderna i laget.
 
Är det en dröm som blir sann?
Haha en dröm vet jag inte. Men en mycket bra möjlighet att utvecklas som fotbollsspelare.
 
En sista fråga nu till dig John.
Kommer du någonsin bära det röda Blacka-stället igen?
Inte omöjligt ;) Haha.
 
Tack John för att du tog din tid att delta i intervjun och lycka till i framtiden nu!
Tack så mycket.
 
Efter intervjun skaka John min hand och gick sedan därifrån. Min hand var iskall, varför vet jag inte, dålig blodcirkulation? Jag tar ner min hand och värmer den i min högra jackficka. Jag känner något. Jag tar upp en krona. Jag fick en idé. Tänk vad stort det skulle vara för bloggen att veta John Poikelas lön. Jag springer ut..
Jag ser honom och skriker som vilken idiot som helt skulle göra om man vore i mina skor.
Jag hinner ikapp honom och frågar hur mycket han tjänar i den nya klubben.
John kollar på mig och flinar. Sedan säger han adjö och går därifrån. Jag står kvar och fortsätter att kolla på honom. Jag är helt frånkopplad från världen.
Jag skakar tillslut på huvudet och går vidare i den kalla lördag-morgonen.
 
John Poikela i action mot Skarphagen borta när Blacka vann med 3-2
 
 
Vi på Blacka-bloggen vill tacka John för intervjun och hoppas du får en framgångrik säsong hos den nya klubben.
tack för mig
 
//
     PAUL.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Copyright © 2011 Skärblackabloggen. Alla rättigheter är reserverade.
Designen är gjord av Simon Josefsson