Allmänt - Truppen - Intervjuer - Matcher - Träningar - Wieselgren

blacka - bosna

I fredags spelade Blacka sin första bortamatch för säsongen. Jag var tyvärr inte på plats på grund av att jag blev inringd på jobb. Väldigt tråkigt. Jag tippade att Blacka skulle köra över Bosna och där hade jag väldigt fel. 
 
 
Så här skriver våran Henka om matchen:
 

Ett fint fotbollväder väntade igår på Ektorps IP när vi skulle möta Bosna. Ett Bosna som vi på förhand visste va väldigt fysiska och starka. Så vi visste att det skulle bli en väldigt tuff match.

 

Första 20 min ägs av Bosna som kommer ut väldigt taggade och man såg tidigt att de scoutat oss väl. De låg på oss och på rätt spelare i våra normalt sätt väldigt snabba omställningar. Men dom uteblev första 20. Istället skulle en väckarklocka komma i den 16min när Bosna tar ledningen med ett välplacerat skott utanför straffområdet. Vi tar målet på ett bra sätt och börjar därefter äta oss in i matchen och ta över den. Bosna skapar ingenting resterande halvleken medans vi har ett friläge, ett öppet läge på nick samt ett par riktigt bra skottlägen från sidorna.

Men Bosna gick in med ledningen 1-0 i halvlek trotsallt.

 

I andra halvlek tar vi över spelet totalt. Bosna får slå ifrån sig mestadels och vi trycker tillbaka dom kraftigt. Vi har riktigt bra lägen från nära håll som tyvärr blockeras påvägen i målområdet. Bosna krigar och försvarar sig frenetiskt. 1-1 skulle dock komma, Jocke P snappar upp ett dåligt hemåtspel och ska runda målvakten som går på stenhårt och kapar Jocke fullständigt. Straff och röttkort blev utfallet. Anton Bäckstedt placerar den snyggt in till stolpen. Nu skulle det jagas mer och det gjorde det. Målen skulle dock utebli även om vi hade mängder med fina lägen. Det hetaste hade Jocke P efter ett inlägg från William som skulle rakas in men går längs mållinjen och utanför. 

 

Direkt efter slutsignalen va man väldigt besviken med 1-1, men efter lite betänketid och nervarvning så kommer flera lag få stora problem borta mot Bosna. Jag är dock nöjd med stora delar av matchen även om jag är grymt missnöjd med första 20 som gör att Bosna kan spela sin fotboll. Man drar ner på tempot och gör oss frustrerade på ett bra sätt. Sånt kommer fler lag att pyssla med så det bara att vi vänjer oss. Men vårat inläggsspel måste bli bättre och framförallt nu när mindre bra gräsplaner kommer prägla de närmaste omgångarna. Annars kommer vi få det tufft. Men på det hela en ok match där vi bara ska vinna sätt till målchanser. Jag får det till 10-15 bra lägen som antingen missas eller inte avslutas, medans Bosna har 3!!!!! Dock det sista i matchens sista spark i en 3 mot 1 situation som dock aldrig avslutas. Riktigt kul att se Anton göra sina första 90min och deras vänsterback Chippar nog fortfarande efter andan. Annars är det fler som gör det bra utan att glänsa.

 

Vi tar nu ledigt och slickar såren och laddar inför nästa match. 

 

Forza Blacka!!!!!!

 

/Henka

 

 

 

Blacka ligger nu alltså på fyra poäng, bakom lag som Lindö, Haga och Dagsberg som har full pott. Långt kvar att spela och förhoppningsvis är blacka tillbaka på vinnarspåret igen. Då det är Bråvalla som kommer på besök när det väntas fotbollsfest på Skärblacka IP för första gången i år.

 

Införrapport kommer imorgon under dagen. 

 

 

FORZA BLACKA
 
 
 
 
blackabloggen
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Copyright © 2011 Skärblackabloggen. Alla rättigheter är reserverade.
Designen är gjord av Simon Josefsson