Allmänt - Truppen - Intervjuer - Matcher - Träningar - Wieselgren

Matchdag nummer 4

Ikväll åker våra tappra Blackaspelare till Valdemarsvik för att gästa Valdemarsviks IF. Ett lag som har haft en riktigt tuff start med tre förluster. Man jagar sina första poäng och kommer verkligen att ge allt idag och det gäller för blackaspelarna att man är med från start. Blacka kommer till matchen med en skön 5-1 vinst mot Bråvalla och vill säkerligen fortsätta skjuta in mål samtidigt som man är täta bakåt. Blacka har en målskillnad på 13-2 och det är den bästa i hela östra fyran. Så blacka vet precis vad man kan och hoppas kunna göra ett och annat mål på Viken idag. Blackas startelva vet vi kan vara lite olika men jag tar en chansning på att Henka inte vill göra några förändringar och jag tror på samma elva som mot Bråvalla i fredags. En förändring då jag tror Sebbe Svahn kommer in istället för William Is som utgick skadad förra matchen. 
 
Startelvan:
 
Mål: Ante Pettersson
HB: Sebbe Svahn
MB: Fabbe Jalkemo
MB: Henka Andersson
VB: Robin Wieselgren
HM: John Poikela
MC: Jakob Magnusson
MC: Pontus Larsson
VM: Kim Poikela Wall
Anf: Jocke Poikela
Anf: Anton Bäckstedt
 
 
 
 
 
 
 
Blackabloggen tippar omgång 4 och det är återigen en full omgång samma dag. 
 
 
BK Hird - Dagsberg 0-3
En match som Dagsberg vinner. Känns nästan som jag borde tippa 0-1 till Dacka men mot just hird tippar jag att man gör tre. Fortsatt starka bakåt.
 
LiU - Lindö FF 1-4
Lindö kan göra mål och det visade man förra matchen när man körde över Viken med 5-0. Nu tror jag det blir en komfortabel vinst mot ett LiU som inte är bra just nu. Lindö fortsätter vinnarspåret.
 
Bråvalla - NIF Bosna 1-2
Bråvalla såg jag i fredags och blev inte direkt överraskad. Man har en snabb offensiv men annars har man inte mycket att vara glad över. Bosna är mycket bättre men när det vankas ett mycket sämre motstånd kan man bli övermodiga och nochalanta. Man vinner men det är på håret idag. 
 
Västra Husby - BK Derby 0-3
BK Derby reser till Västra Husby och vinner. Man håller även nollan och inkasserar tre nya. 
 
Åby - Hagahöjden 2-1
Åby slår Haga och Kristiansson avgör. Det gör så att Haga åker på sin första förlust för året i seriespel.
 
Valdemarsvik - Blacka 0-4
Gör Blacka sitt och spelar som man brukar så vinnar man större än vad jag har tippat. Jocke gör tre. 
 
 
 
 
Matchstart klockan 19.00 på Grännäs IP ikväll. Lycka till Skärblacka IF. Tre poäng förväntas. 
 
 
 
FORZA BLACKA
 
Blackabloggen
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Copyright © 2011 Skärblackabloggen. Alla rättigheter är reserverade.
Designen är gjord av Simon Josefsson