Allmänt - Truppen - Intervjuer - Matcher - Träningar - Wieselgren

Upptaktsmöte samt träning

Då var tisdagens försäsongsmöte och träning avklarad och jag kommer nu sammanfatta vad som sades på mötet och skriva om lite händelser på träningen.
Det var väldigt länge sedan Skärblacka IF hade sådana höga förväntningar på sig inför en säsong och det har länge pratats om vad som egentligen skulle sägas på detta möte, vad hade tränarna för mål med säsongen? Hur skulle försäsongsträningen se ut? Vem skulle bli kapten?

 

I början av mötet så började tränarna prata om hur försäsongen kommer se ut.
Skärblacka IF kommer under försäsongen träna tre gånger, träningarna drar igång fullt nästa vecka.

 

·         Löpning/fys i Sporthallen

·         Vånga-Stallet

·         Teknikhallen

 

När detta var avverkat var det dags att summera föregående säsong, gå igenom årets trupp, framtida träningsläger, hemsida. Det bestämdes även att laget från och med nu kommer ha både ett spelarråd och en festgrupp.

Målet med kommande säsong är topp 3 sades det även på mötet, när Bäckstedt i slutet av mötet frågar det som alla väntat på, vem som ska bli kapten så kommer bomben att nyförvärvet Christian Sundell med fyra säsonger hos ärkerivalen Vånga kommer att bli kapten. Enligt mina källor sägs en viss Wieselgren ha blivit väldigt besviken över beslutet då han hade hoppats på att bli utnämnd efter Andreas Larssons avhopp efter säsongen. Undertecknad tycker trots Sundells förflutna i Vånga är den mest lämpade kaptenen i laget iår, han har mest rutin och är en förebild för både lagkamrater och ungdomar på plan. (Det kanske var pga detta han valdes framför Wieselgren?)


Träningen

Efter mötet var det dags för träning som jag tyvärr inte kunde medverka på, jag har dock fått rapporter från mina källor och ni ska givetvis få del av de mest anmärkningsvärda händelserna under träningen.

 

·         Sundells stenhårda spel och hans inställning

·         Wieselgrens drömmål

·         En påstådd dispyt mellan J.Johansson och Sundell

·         Orangea laget var ”odugliga”

 

Det första alla mina tre källor skrev om när de skulle beskriva träningen var hur bra Johnny Lindqvist var idag i målet. Direkt när jag hörde om detta försökte jag få tag i Lindqvist för att få en kommentar om träningen och lyckligtvis lyckades jag.
”Det är den bästa träningen jag gjort i mitt 20åriga liv. Jag var helt sjuk, räddade allt” säger Lindqvist innan han fortsätter med att tacka sina försvarare ”Jag vill även tacka försvararna i mitt lag som var så jävla dåliga idag, utan dem hade jag inte fått så många skott på mig och då hade jag inte kunnat rädda dem” Med sådana spektakulära och vågade uttalanden hoppas vi kunna få tag i Lindqvist för en längre intervju innan säsongen börjar.

 

Den 29/30 januari spelar Skärblacka Stegeborgscupen och vi kommer givetvis att rapportera både inför och efter, vi hoppas även att i dagarna få upp del 3 i våra intervjureportage med lagets nyförvärv.

 

Jag vill även upplysa er om att BlackaBloggen nu finns på Twitter. Sök bara på BlackaBloggen och lägg till oss så kommer ni få mer kortfattade uppdateringar om laget i form av ”Tweets”. http://twitter.com/#!/BlackaBloggen är adressen.

 

 

Lagets nyförvärv: Från vänster: Sebastian Svahn, Christian Sundell, Kim Wall, Mattias Eriksson, Kristian Svenberg, Joakim Johansson. Saknas gör Pontus Larsson.

 

Tack Jonny för bilden.

 

/Mou

 


Kommentarer
Postat av: Allvetare

Har Väntat länge på att Lindqvist ska få sitt genombrott i skärblacka målet, Nu verkar han äntligen ha fått det. Mycket roligt att höra, Har alltid tror på dig Lindqvist.

2011-01-12 @ 13:26:03
Postat av: Chrille

Mongo bild ju...ser ju ut att väga 150 pannor hahaha

2011-01-12 @ 18:07:19
Postat av: Wieselgren

Sen när vägde du inte 150 pannor? ;)

2011-01-13 @ 13:55:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Copyright © 2011 Skärblackabloggen. Alla rättigheter är reserverade.
Designen är gjord av Simon Josefsson