Allmänt - Truppen - Intervjuer - Matcher - Träningar - Wieselgren

Inför Skärblacka IF - Finspångs FK (Intervju med Robin Wieselgren)

Vi på Blackabloggen är mycket stolta över att presentera den första intervjun med Robin Wieselgren sedan denna bloggcirkus drog igång på allvar i december. Jag valde att göra intervjun med inriktning på morgondagens match mot FFK men vi pratade även om bloggarna överlag. En sak kan jag lova er, denna intervju gör inte sugen mindre inför morgondagens match på IP Arena.


Det har talats om denna matchen mycket länge, hur laddad är du egentligen?

 

Grymt laddad. har sett fram emot denna match sedan spelschemat sattes. förmodligen årets match, iallafall för mig.

 

Denna bloggcirkus, hur har den påverkat dig som spelare?

 

Den har varit väldigt påfrestande, är inte direkt van att stå i rampljuset. väldigt mycket som har skrivits har ju självfallet inte varit sant och väldigt överdrivet. Men det har inte påverkat mig ett skit om jag ska vara ärlig. lite irriterande bitvis.

 

Vi på Blackabloggen har länge sett fram emot detta möte och framförallt matchen i matchen mellan dig och Johansson. Kan du kort dra bakgrundshistorien sen berätta vad du tycker om honom samt hur du ska göra för att vinna kampen?

 

Det var en incident förra året på IP, vet inte egentligen vad som hände men jag tror att jag slet rätt mycket i honom och gjorde en liten eftersläng när han tacklade mig, då fick han damp och sparka till mig. grymt taktiskt av mig eftersom vi gick upp till 3-3 då så jag borde få beröm för det hela. Vet inte ett dugg om honom eller hur han är privat, kan ju vara hur schysst som helst vid sidan av planen, men på planen är han lite störd. Lite som jag, hett temperament, dryg osv. Roligt att möta sånna spelare så får väl se vad jag ska hitta på, tror tyvärr att han kommer hålla sig i skinnet denna match. Så även jag!

 

Finspång har enligt deras blogg väldigt många tongivande spelare borta. B.l.a Josef Gustafsson som jag personligen tycker är deras absolut farligaste offensiva vapen. Hur ser du på dessa avbräck? Finns det risk för underskattning?

 

Absolut inte, om man räknar detta som ett derby ( vilket jag verkligen tycker att vi ska göra ) så är det vår tredje för denna säsong. Vi har förlorat dom två första så det finns inte en chans vi förlorar denna match. Kommer från en bra match borta mot Rimforsa så jag tror på vinst

 

Du spelade vänsterback senast mot Rimforsa och gjorde det enligt rapporter mycket bra. På vilken position vill du egentligen spela?

 

Spelar ingen som helst roll, bara jag startar är jag nöjd. Men visst vänsterback är ingenting ovant för mig och det känns naturligt att spela både där och till vänster på mittfältet. Har ju faktiskt spelat vänsterback sen jag kom upp i a-laget så det är där jag har spelat mest. Men vänsterback eller vänstermittfältare är same same för mig. Helst inte MC för där känner jag mig vilsen.

 

Jag måste bara fråga, hur mycket vill du sätta FFK på plats efter allt deras hets mot dig det senaste halvåret?

 

Självklart skulle det vara skönt att ta tre poäng, deras blogg har varit jävligt jobbig faktiskt, förstår inte varför dem har valt att rikta in sig på mig. Så att vinna mot dem skulle vara en bra revansch för mig

 

Avslutningsvis, vad slutar matchen och vilka gör mål?

 

Tror det blir en jämn match, mycket kamp, som vanligt mot finspång. Vi går dock vinnande ur matchen, 3-2 blir slutresultatet. Blackas mål görs av frippen x2 och anton. Finspångs av skuja och el capitano billström.

 

Tack för att du ville ställa upp på denna intervju Robin, lycka till imorgon.

 

Tack själva, nöjet var helt på min sida.

 

Detta var alltså vad självaste Robin Wieselgren hade att säga angående matchen imorgon, vi är mycket tacksamma att Robin ville ställa upp på denna intervjun. Imorgon någon gång på förmiddagen kommer en mycket detaljerad införrapport läggas ut på bloggen.

 

Blackabloggen

 

 


 

 


Kommentarer
Postat av: inte påverkad?

"Men det har inte påverkat mig ett skit om jag ska vara ärlig. lite irriterande bitvis."

2011-06-09 @ 21:33:27
Postat av: Realist

Haha,hoppas Finspång får ihop lag iaf,verkar ju knappt så... 5-1?

2011-06-09 @ 23:46:30
Postat av: Realist

Haha,hoppas Finspång får ihop lag iaf,verkar ju knappt så... 5-1?

2011-06-09 @ 23:47:04
Postat av: Billa

På FFK-Bloggen skrivs det om JL: s fotbollshjärna, Walls fotbollshjärta och Frippens finspångssnedsteg.

2011-06-09 @ 23:51:31
URL: http://finspangsfk.blogg.se/
Postat av: Saknaden äro stor?!

Ffk-bloggen är riktigt kul! Samtidigt kan man läsa om alla deras spelare som är borta idag! Hansson,Josef,Siegers,Ola Finnen,Rebwar,Halle o evigt unge Johnny är på glidarresa i Barcelona.... Alla deras bästa ju! Låter som en klar blacka vinst!

2011-06-10 @ 07:57:33
Postat av: Billa

Haha ja Johnny är nog inte bara bäst i FFK utan också i världen...

2011-06-10 @ 10:20:03
URL: http://finspangsfk.blogg.se/
Postat av: Bakelses

Haha,Johnny är bra på mycket:-) och han är definitivt en spelare ni behövt med så många andra borta,thats for sure billa...

2011-06-10 @ 10:40:21
Postat av: Bakelses

Haha,Johnny är bra på mycket:-) och han är definitivt en spelare ni behövt med så många andra borta,thats for sure billa...

2011-06-10 @ 10:40:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Copyright © 2011 Skärblackabloggen. Alla rättigheter är reserverade.
Designen är gjord av Simon Josefsson