Allmänt - Truppen - Intervjuer - Matcher - Träningar - Wieselgren

Lite inför ICA-Cupen

På lördag spelas de första matcherna i ICA-Cupen och bland annat Finspång kliver in i turneringen. Jag kommer dock inte att närvara överhuvudtaget under lördagens matcher eftersom att det vankas Premier League och en spännande bortamatch mot Norwich. På söndagen är det bara tråkiga matcher i Premier League så då kommer jag vara med hela dagen, inte minst för att stötta mitt Skärblacka IF men även att det ska bli kul och se kimstad, traktens Chelsea.

Ni som läser bloggar om traktens lag vet redan om det men förra veckan tränade tre av våra spelare med kimstad Goif. Det var Christian Sundell, Fredrik Fridström och Anton Bäckstedt som körde med kimstad i cirka 40 minuter innan det var dags för ett möte i Skärblacka som tränar timmen efter.

Det ska sägas att ingenting är klart än men division IV-spel i kimstad verkar lockande för en del. Jag kan med stor säkerhet säga att det är väldigt osannolikt att, om de nu skrivit på för kimstad, skulle spela Ica-cupen i den fula vita dressen. Det krävs ju specifika papper för det har jag för mig.

Det blir Mickes första test som huvudansvarig för Skärblacka och det blir självklart intressant att se hur han klarar av uppgiften. Det är en ganska tuff grupp man hamnat i men Skärblacka bör gynnas då man har många tekniskt skickliga lirare. Även Robin Wieselgren gjorde en lyckad comeback från sin knäskada i tisdags och med nytt jobb, ny lägenhet och ett helt knä kan han bidra med en hel del positiv energi.

13.15 Assyriska KF-Dagsbergs IF A
13.30 Skärblacka IF-FF Jaguar
14.30 FF Jaguar-Assyriska KF C/D
14.45 Dagsbergs IF A-Skärblacka IF C/D
15.45 FF Jaguar-Dagsbergs IF A
16.00 Assyriska KF-Skärblacka IF

Transferfönstret är nu öppet och det lär bli väldigt livat i år i och med kimstads avancemang till fyran. Skärblackas fokus bör väll kanske ligga på att hitta en ny målvakt eftersom Homgren flyttat till Jönköping och Simon har juniorlaget att tänka på. Sen hänger det ju mycket på vilka spelare som stannar och inte.

Jag uppdaterar när jag vet vilka som ska spela på söndag.

Blackabloggen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Copyright © 2011 Skärblackabloggen. Alla rättigheter är reserverade.
Designen är gjord av Simon Josefsson