Allmänt - Truppen - Intervjuer - Matcher - Träningar - Wieselgren

Träning 1/3 Fys Vv Chelsea-United

Kvällens träning låg på samma tid som toppmötet i Premier League mellan Chelsea-Man Utd. Jag är säker på att tränarna hade det i åtanke när de åkte till träningen. Hur många skulle egentligen dyka upp? Dagens träning bestod av löpning till IP där den fruktade intervallsträningen väntade på spelarna. Minns ni vad den gick ut på? Löpa 60 sekunder, vila 45, löpa 30, vila 15, löpa 15, sen vila 30 = Ett varv.

Denna ljuva tisdagskväll tyckte dock Coach Johan att det behövdes ett varv mer än förra veckan, bara för att straffa dem som hade avstått Premier Leaguematchen. Extra varvet kan även ha berott på att Porr Johnny kastat ett par kvarglömda underkläder på självaste Johan. Vad som föranlett detta tilltag från PJ vet jag inte men tydligen ska "Norrlänningen lackat sönder" enligt min man på insidan.

Grabbarna fick nu ge sig ut igen och springa ett åttonde varv, tack vare "PJ". I täten befann sig Joel, Svanberg och Larsson tätt följda av Ponta Larsson (som i fredags inte alls var spårlöst försvunnen som min källa fick för sig) och Jocke J. Bakom detta gäng befann sig Kim, Danne, Ahl, Helle, Felix, Kostas och PJ. Man kan väll anta att den sistnämnde låg sist.

När det var dags att gå in i hallen tyckte ambulansåkaren Pontus Strandberg att det var dags att dyka upp. I sporthallen väntade de vanliga fysstationerna där även knäskadade Joakim Andersson deltog. Dock avstod han benövningarna. Den senanlädde Strandberg lyckades dock med ett konststycke på en utav övningarna. Han satte foten för långt ut på sidan av plinten att den välte och Strandberg ramla framlänges.
Strandbergs nära döden upplevelse.

Efter träningen satt lagets roligaste person Johnny PJ och spekulera i vad han skulle göra för en miljon. Ni som känner Johnny kan använda fantasin själva.

Vi kan även meddela att den virussjuke Bäckstedt lagt ribban väldigt högt. "Jag borde kunna göra 18 mål, för att bli riktigt nöjd ska jag göra 22. Jag gjorde ju trots allt 12 när vi åkte ur och om vi är ett topplag bör jag kunna stänka dit en 20-22 mål" Vi ställde oss givetvis frågandes till detta men Bäckstedt fortsätter "Jag var en av de bästa i AT-Cupen och är troligtvis en av division fems bästa anfallare" Vi kan bara hoppas på att han kan hålla vad han lovar, den där Bäckstedt!

Bevakning av Wieselgren


Wieselgren deltog inte under dagens träning men var rak och ärlig och ringde upp tränarna och sa att han skulle se på fotboll istället. Kanske kom han inte på någon ordentlig ursäkt efter att ha suttit hela eftermiddagen med att försöka komma på en? Tränarna sägs ha uppskattat hans ärlighet men var samtidigt besvikna över den dåliga anledningen. Det ska dock sägas att Wieselgren lovade att köra ett eget pass imorgon.

/Filosofen

Kommentarer
Postat av: Di leva

troligt att Wieselgren kommer träna på egen hand!

2011-03-02 @ 00:35:38
Postat av: Filosofen

Nää, det trodde väll inte ens han själv på när han ringde.

2011-03-02 @ 00:48:59
URL: http://skarblackaif.blogg.se/
Postat av: Mou

Enligt vad jag har hört så skedde denna kontakt via ett SMS. Personligen tycker jag att att messa en tränare ett sådant besked är som att göra slut via SMS.

2011-03-02 @ 00:52:33
URL: http://skarblackaif.blogg.se/
Postat av: Zlatan

varför sån uppståndelse över Wieselgren, han är ju inte ens bra!!! tycker det är löjligt!!!!

2011-03-02 @ 23:34:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Copyright © 2011 Skärblackabloggen. Alla rättigheter är reserverade.
Designen är gjord av Simon Josefsson