Allmänt - Truppen - Intervjuer - Matcher - Träningar - Wieselgren

Intervjureportage del 2

Intervju med nyförvärvet Mattias Eriksson

 

Idag har vi nått fram till del 2 i vår reportagedel där vi tar ett snack med lagets alla nyförvärv.
Dagens intervjuobjekt bär namnet Mattias Eriksson och kommer närmast från Vånga IF.

 

”Matte” som även håller på med orientering vid sidan av fotbollen är en ytterspelare med en enorm kondition. Det jag personligen tror jag kommer bli viktigt med Matte är att han är en spelare som aldrig slutar kämpa oavsett hur matchbilden ser ut.

 

”Skärblacka kändes rätt, jag ville ha en ny utmaning och vara en del i den ungdomssatsning som sker i Skärblacka” säger Eriksson när vi diskuterat varöfr valet föll på Blacka. Liksom Sundell så påpekar han även att det spelade in att Skärblacka är hans moderklubb.

När vi pratar om föregående säsong i Vånga så förklarar Eriksson vad som hände. ”Förra säsongen var märklig. Försäsongen såg bra ut men ju mer resultaten började gå emot oss så blev vi färre och färre på träningarna, detta påverkade givetvis resultaten”

 

Att Eriksson är en riktig lagspelare råder det inga tvivel om, när vi diskuterar hur han ser på sin egen roll i laget så pratar han om att han kommer spela på den positionen där tränaren sätter honom och kämpa för att göra det bästa av saken, även om det är bänken, vilket han givetvis inte hoppas.
Han poängterar att han anser sig vara bäst ute på en kant och undertecknad anser att Eriksson passar bäst som högermittfältare.

I slutet av intervjun började vi diskutera den kommande säsongen och Eriksson ser mycket ljust på framtiden i Blacka. ”Jag både tror och hoppas att vi kan vara med i toppen, det vore verkligen roligt om vi skulle lyckas ta steget upp i fyran med detta unga lag”
Förra året gjorde Eriksson 8 mål i Vånga tröjan och detta är något han hoppas kunna överträffa i år.

När jag ändå pratade med Eriksson så var jag bara tvungen att fråga honom om hans drömmål han gjorde i den avslutande matchen mot Slätmon, ett mål som förövrigt är det snyggaste målet jag sett i division 5 någonsin.

”Det var riktigt snyggt, med vissa likheter av Hallenius mål i Bajen mot Syrianska förra säsongen. Jag fick en krossboll på säkert 30 meter som satt perfekt på läppen. Jag tog med den med bröstet och drog till direkt. Bollen letade sig upp i bortre krysset. Jag blev likt mina lagkamrater väldigt förvånade. Så där kan egentligen inte jag göra. Snyggt var det i alla fall. Vad jag måste säga är dock att utan passet från lagets geni så hade det bara varit som vilket mål som helst”


Vi här på Blacka-Bloggen vill tacka Eriksson för att även han ställde upp på en intervju med oss.
Imorgon (fredag) så har vi som jag tidigare nämnt fixat en intervju med Anton Bäckstedt där han bl.a. kommer att prata om vad som gick fel under Billerud Cup.
Nästa del i denna intervjuserie är ännu oklar när den kommer men jag kan garantera att del 3 snart är här.

 

Dagens huvudperson

 

/ Mou

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Copyright © 2011 Skärblackabloggen. Alla rättigheter är reserverade.
Designen är gjord av Simon Josefsson