Allmänt - Truppen - Intervjuer - Matcher - Träningar - Wieselgren

Gästblogg av Mr Red

Jag får börja med att säga att det är en ära att vara den första gästbloggaren någonsin på Blackabloggen. Jag har förhoppningar att få skriva mer gästkrönikor och vill därför vara anonym, hoppas ni respekterar detta.

När jag vaknade imorse trodde jag att detta skulle bli en dag likt alla dagar, väldigt fel skulle det visa sig. Vid lunchtid får jag ett sms av en god vän där personen talar om för mig att han fått en lånetelefon, inget märkvärdigt med det kan tyckas men när personen börjar läsa messan på mobilen i fråga så kan han läsa sig till namnet Wieselgren i flera av messen. Jag bestämmer mig genast för att träffa personen och tänker att detta kan bli en fin story till Blackabloggen och mina goda vänner Mou & Filosofen.

Efter att ha gått igenom flera sms så känns det glasklart att det är en skribent på ffkbloggen som även han lånat telefonen och texterna består av väldigt intressant information.

Det är bla en Torstorps spelare som har drömt att han har hamnat i en dispyt med sina gamla tränare och det hela slutade med att en av dem blev mördad.
Jag kan även efter att ha fått denna information bekräfta att ffkbloggen är en blogg som upprör, det är nämligen en person som har blivit rent ut sagt skogstokig över att blivit omnämnd på ett "nedvärderande" sätt. Personen i fråga tros ha konfronterat skribenten via telefon pga händelsen.

Föga förvånande är det även väldigt mycket snack om bloggkändisen Robin Wieselgren, det är påminnelser om att de måste skriva om Wieselgren i bloggen, de påpekar även att de verkligen älskar när Blackabloggen håller på och skriver om Wieselgren. "Haha magiskt. Sjukt härligt med allt hets om wieselgren :)" lyder ett sms.

Wiselgren verkar även uppröra dessa personer en del, personerna i fråga påpekar att Wieselgren har "facerapat" sin flickvän och skrivit att Älsklingen var kung i AT cupen och att hon hatar Finspång. Något som givetvis upprörde dessa personer.


Jag kan även bekräfta att jag med stor sannorlikhet vet identiteten på åtminstonde en av signaturerna Experten & Mr X efter att ha läst dessa sms.


Jag hoppas att ni har förståelse över att jag inte vill nämna några namn av respekt till personerna i fråga. Jag vill även tacka Mou & Filosofen för detta privilegium att vara den första att gästblogga här och jag hoppas att få skriva flera gånger.


Signerat Mr Red


Kommentarer
Postat av: randy

roligt med lite inside information ! Wieselgren verkar vara ett stort fan av FFK! Facerape? Det var å de grövsta!

2011-01-18 @ 23:30:15
Postat av: FFK: aren med telefonen

Inte hittat nakenbilderna?

2011-01-18 @ 23:45:15
Postat av: Fredrik Johansson Seniorer Skärblacka IF

snälla lägg ner smutskastningen i dessa föreningsbloggar..

2011-01-19 @ 17:11:14
Postat av: Fredrik Johansson Seniorer Skärblacka IF

fortsättning, annars roligt att följa och läsa

2011-01-19 @ 17:14:05
Postat av: Mou

Svar till Fredrik Johansson:

Jag hoppas verkligen inte ni läsare uppfattar hela denna bloggcirkus som "smutskastning" Både vi och ffkbloggen gillar att driva med både varandra, egna samt motståndarnas spelare. Det jag tycker gör detta rättfärdigat är att enligt mig så är allt skrivet med glimten i ögat och det är något vi strävar efter i alla texter när vi ska "hänga ut någon".

2011-01-19 @ 22:14:34
URL: http://skarblackaif.blogg.se/
Postat av: Billa

Instämmer med Mou :) Att "Red ska få fan" var självklart bara på skoj, även om han ska få lite fan när vi möts såklart.

2011-01-20 @ 00:34:25
URL: http://finspangsfk.blogg.se/
Postat av: Fredrik Johansson

det är väldigt sällan som någon utomstående "ser" den så kallade glimten i ögat när man skriver, för jag antar att det inte bara är spelare i respektive lag som läser dessa bloggar.. sen om jag är en utomstående eller inte får väl andra avgöra men jag kan inte se denna glimt i ögat utan ser det som smutskastning

2011-01-20 @ 17:13:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Copyright © 2011 Skärblackabloggen. Alla rättigheter är reserverade.
Designen är gjord av Simon Josefsson