Allmänt - Truppen - Intervjuer - Matcher - Träningar - Wieselgren

Inför Skärblacka IF - Finspångs FK (Intervjuer del 3)



Det är nu dags för den förmodade sista delen i våra intervjuinlägg. Imorgon kommer en längre intervju med Robin Wieselgren och även en införrapport. Jag kan även meddela att enligt FFKbloggen så kommer Jeppe Johansson spela högerytter idag mot Syrianska. Behöver jag säga vem som spelade vänsterback för Skärblacka igår? Detta kan bli något utöver det vanliga.


Jesper Johansson (Finspångsspelare som förra året hade en dispyt med Wieselgren och blev därmed utvisad på IP Arena)

Vad tror du om matchen?

 

Jag tror det blir en jämn och tuff match, mkt kämpatag då det blivit mkt prestige mellan lagen, men bara kul det!

 

Vågar jag fråga om mannen vars efternamn börjar på W? Vad tycker du egentligen om honom?

 

haha, jag vet inte om jag vågar säga för mkt, får jag väl hälsenan avsparkad :) känner ju inte hans personligen, men på plan så är det ju ingen favorit direkt, jag brukar ju inte få rött kort allt för ofta, men han triggar upp humöret rejält :)

 

Vad slutar matchen och vilka gör mål?

 

Jag tror vi vinner med 2-1 , jag själv gör ett , och skuja avgör matchen på straff efter W tappat humöret och fällt någon av våra spelare.



Simon Löfving (Juniorlagets målvakt som är mycket lovande)

Vad tror du om matchen?

 

Jag tror att finspång kommer ta tag i spelet i början,blacka kommer försöka hitta anton och jocke på kanterna för att komma på instick till frippen. resultatmässigt blir det 3-2 till skärblacka

 

Vad blir nyckeln för att Blacka ska vinna matchen?

 

Blacka måste våga rulla bollen, eftersom både de är snabba och tekniska bör bollarna komma längs marken emellan finsångs mittbackar och ytterbackar

 

Johan Andersson (Spelar i IFK och representerar Sveriges P-17 landslag, har Blacka som moderklubb)

 

Vad tror du om matchen?

i och med att det är derby så är det inte "kvalitén" på spelarna som kommer att avgöra matchen. Derby är alltid ett derby och då är det mycket vilja och kamp som kommer sättas på spel. det laget som vinner är det laget som har visat mest vilja och kamp i 90 minuter och det gäller även att kunna hålla sig kall och spela taktiskt så man inte går över gränsen liksom  de laget som vinner tror jag är det laget som visat mest som sagt. även om blacka på pappret kanske har ett litet starkare lag men dem har väll en hel del skador som kanske ställer till det och kommer dem igen efter dem 2 senaste bottennapp mot kimstad och syrianska. så jag tror blacka kommer ut mycket revansch sugna i detta derby och kommer ge allt för att ta den här viktiga vinsten.

Någon individuell spelare som måste kliva fram om Blacka ska vinna matchen?

jag tror att holmgren måste komma igång igen och prestera vad han egentligen kan. 11 mål på 2 matcher är inte nått bra facit och ett lag som siktar mot toppen måste alltid ha en bra målvakt att luta sig emot som gör dem där avgörande räddningarna när laget inte funkar som det ska göra. Sen då även den gamle skyttekungen anton bäckstedt har inte haft nån vidare säsong egentligen om man tittar på hans facit gentemot tidigare år. Han har inte alls kommit upp i sin kapacitet och för att blacka ska komma tillbaka till toppen så krävs det att anton börjar göra det han är bra på och det han ska göra, mål! Jag tror att om det börjar lossna för anton så kommer kommer blacka få ett rejält lyft och väldigt stor tillgång nu dem kommande matcherna. Anton har haft ett år i Bosna och han har lite mer erfarenhet än vad dem andra spelarna har vad som gäller tuffa matcher. så dem 2 måste kliva fram för att blacka ska komma igång

Vad slutar matchen och vilka gör mål?

tyvärr så tror jag finspång tar hem matchen, det blir en jämn match där finspång drar det längsta strået och vinner med 2-3. Blackas självförtroende är inte det bästa och jag tror att dem 2 senaste matcherna fortförande kommer sitta i huvudet. Målen i blacka görs av joachim poikela och "frippen"

 

Kim Wall (Skärblackas vänsterback som även spelar innebandy)

 

Vad tror du om matchen?

Jag tror att det kommer bli en tuff och jämn match. Finspång verkar vara riktigt starka bakåt.

Hur ser du på eran säsong hittills?

Vi startade riktigt bra med 3 raka segrar och hade rejält med självförtroende men sen åkte vi på ett par "skit förluster" kändes det som och en rejäl storförlust men krysset senast mot  Rimforsa kändes nog riktigt skönt hos alla.  

Har du sett FFK spela iår? Vad tycker du om dem?

Har bara sett matchen mot Vånga borta och då imponerade dom inte. Men dom ligger i topp och har dessutom inte släppt in nåt mål på hemmaplan så nåt bra måste dom gjort.

Vad slutar matchen och vilka gör mål?

2-1 vinner vi med, Anton gör 1 och Jocke P gör 1. Vill även säga att jag flertalet gånger har slagits med Pajen och Ante Åberg på jobbet dom senaste dagarna.. (Pajen är tränare för FFK och Ante Åberg spelare för er som inte visste det).

 

 

Vi på Blackabloggen vill tacka alla er som valde att ställa upp på dessa intervjuer. Glöm nu inte kika in i dagarna för att läsa mer inför matchen, ingen vill väl missa den första intervjun med Robin Wieselgren sedan denna bloggcirkus drog igång?

 

Blackabloggen


 

 


Kommentarer
Postat av: Ante

Slängde precis ner Kim i silerifiltret.

2011-06-08 @ 12:07:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Copyright © 2011 Skärblackabloggen. Alla rättigheter är reserverade.
Designen är gjord av Simon Josefsson