Allmänt - Truppen - Intervjuer - Matcher - Träningar - Wieselgren

Inför Skärblacka IF - Finspångs FK (Intervjuer del 1)



Vi på Blackabloggen kommer inför matchen att publicera korta intervjuer med personer som på olika sätt har med lagen att göra. Det kan vara Spelare från de båda lagen eller helt enkelt folk som har ett förflutet i Blacka eller rent av bara är vanliga supportrar. Vi kommer varje dag fram till matchen lägga upp ett par intervjuer och det hela avslutas med en stor intervju med Robin Wieselgren på torsdag kväll eller Fredag runt lunch.

Anton Bäckstedt (Skärblackas stora stjärna med ett förflutet i division 3)

Vad tror du om matchen?

 

tror inte på någon samba fotboll från något av lagen, utan det blir en match på vilja och fyfiskt spel men jag tror att vi har det lilla extra som krävs för att lyckas plocka 3 poäng


Du var stundtals briljant mot Kimstad, är den gamla Anton tillbaka?

 

nej inte riktigt men det känns mycket bättre, en match gör ingen spelare. jag kommer fortsätta jobba och jag är säker på att det kommer vända för både mig och laget. vi är inne i en negativ trend men det är bara hårt jobb och slit som kan vända. det är upp till oss själva


Wieselgren Vs Johansson, vem vinner matchen i matchen?

 

Jag tror på Wieselgren. Han är en riktigt bra spelare och kommer att vara grymt taggad till matchen på fredag. Jag tror absolut på Robin. Han kommer hjälpa oss vinna matchen!


Vad slutar matchen och vilka gör mål?

 

vi vinner med 2-1. Målen görs av Frippen x2


Finally Anton, can i borrow 10 quids?

 

No you can't!

 

Fredrik "Billa" Billström (Skriver på FFK-Bloggen och är även deras kapten)


Vad tror du om matchen?

Jag tror på en jämn tillställning med mycket kamp, skönspel är väl knappast något man bör förvänta sig. Anton Bäckstedt och Josef Gustafsson tror jag är två spelare som kan bli tungan på vågen för de båda lagen

 

Wieselgren Vs Johansson vem vinner matchen i matchen?

 

Wieselgren drog det längsta strået i förra kampen men Johansson var nog inte beredd på den energiske blacka-killen. Johansson har förberett sig både mentalt och fysiskt under hela försäsongen, därför måste jag framhålla Johansson.

 

Man måste bara fråga om Blackalegendarerna Steffe och Pajen, några kommentarer om detta radarpar

 

De känns som gjutna för varandra som ledare, Stefan är den som håller i rodret samtidigt som Pajen flikar in med visa experttips. Pajens roll är samtidigt att hålla koll på allt som Steffe glömmer. De är två underbara karaktärer som är guld värda för FFK.

 

Vad beror Blackas "kris" på? 3 inledande segrar har förvandlats till enbart 3 poäng på de senaste 5 matcherna.

 

Jag tror att det är lätt att få lite huvud för vissa spelare i laget, speciellt eftersom det är så många unga spelare i laget. Enligt mig är Blackas största kvalité att man är bra på att kämpa, börjar man då att tycka att man är alldeles för bra så tappar man mycket. Samtidigt hade Blacka ett enkelt spelschema i början så serien var nog ganska missvisande efter 3 omgångar.

 

Vad slutar matchen och vilka gör mål?

 

Som den store FFK: aren jag är kan jag inte göra annat än att framhålla oss. Jag tror att vi vinner med 3-2 efter en jämn tillställning och många gula kort. Anton Bäckstedt och Frippen gör varsitt. Johansson gör ett hat-trick.

Chrille Sundell (Lagets mittbacksklippa som för närvarande är skadad)

Vad tror du om matchen?

 

Efter det jag har sett av FFK i år så har jag inte blivit imponerad, men å andra sidan så har inte vi heller det i de senaste matcherna. Så jag förväntar mig en jämn och hård match . Det är ju prestige att möta FFK, den med mest vilja vinner fredagsmatchen.

 

Har du något att säga angående att ni släppt in 11 mål på två matcher utan dig och Svanberg? Inte ska väl två spelare göra så mycket skillnad?

 

Att släppa in 11 mål på 2 matcher är absolut inget bra. Det får inte rasa så mycket, sen om det beror på om vi två är borta vet jag ej, men vi har ju hållt ihop det jäkligt bra när vi har spelat . Min skada kom väldigt olägligt, plus att svana är utomlands.

 

Du har tränat med Wieselgren hela hösten, hur laddad är ha egentligen inför mötet med FFK och framförallt Jeppe Johansson?

 

Jag vet att det har varit mycket snack om det där , och jag tror robin är väldigt taggad inför matchen på fredag. Men jag vet vad robin kan och han kommer vinna duellen helt klart . Förresten vet jag knappt vem den där jeppe är.

 

Vad slutar matchen och vilka gör mål?

 

Blir tufft som sagt men vi vinner med 3-2, ponta, ojje och Jocke P

The Wag (Personen i fråga vill vara anonym)

Vad tror du om matchen?

 

jag tror att det kommer bli krig, bokstavligt talat

 

Vad blir matchavgörande?

 

jag tror frippen kommer lyckas få fram en straff

 

Vad slutar matchen och vilka gör mål?

 

matchen slutar 4-3 till blacka. jocke anton wall samt Larsson på straff.



Detta var våra första fyra intervjuer och vi kan lova att det under den närmaste dagarna kommer dyka upp många fler. Jag kan även meddela att vi otroligt nog lyckats få tag i Jeppe Johansson för en intervju så kika in under de närmsta dagarna för att se vad en av matchens huvudrollsinnehavare har att säga. Hoppas ni uppskattar dessa intervjuer.

Blackabloggen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Copyright © 2011 Skärblackabloggen. Alla rättigheter är reserverade.
Designen är gjord av Simon Josefsson