Allmänt - Truppen - Intervjuer - Matcher - Träningar - Wieselgren

Fredagsträning samt en väldigt kort införrapport

Av någon konstig anledning har inte min kollega Shabazz publicerat gårdagens träningsinlägg som han lovat göra under dagen. Jag konfronterade honom förut man han skyller på att han glömt. Givetvis blir jag besviken när vi välkomnat honom till den innersta kretsen av Blackabloggen och han rentav pissar oss rätt i ansiktet. Ska försöka koppla bort min ilska mot min kollega när jag ska bjuda på dagens träningsrapport.

Första halvlek på Vånga-Kimstad blev uppvärmningen inför dagens träning. Matchen slutade tydligen 2-2 men av det jag såg var det Vånga som imponerade absolut mest. 12 utespelare och 2 målvakter hade samlats till dagens träning. Jonny Larsson presenterade en ny uppvärmning där det var mycket fokus på snabba fötter. Under dagens träning var det två nya ansikten på träningen John "Ojje" Nedell som för närvarande är klubblös men har tidigare spelat i Åby samt Jonathan "Nibbe" "CerrRRoLLL" Niberius som haft ett längre uppehåll från fotbollen.

Träningen var inte allt för händelserik och det bjöds endast på 11 mål under de ca 50 minuterna man spelade. Laget med Fredda Holmgren i mål vann till slut efter ett sent avgörande då PJ inte riktigt hängde med, PJ som förövrigt var strålande hela träningen. Noterbart på dagens träning var att två spelare körde med en neongul tröja.

Jocke Johansson bar sin Evertontröja med Hibbert på ryggen medan Jack Nordholm som för andra raka träningen spelade ute hade sin Chelseatröja med Malouda på ryggen.

Anton Bäckstedt tränade även till tränarnas stora glädje och visade stundtals hur duktig han är. Även om stjärnan slarvade i vissa tillfällen så syns det vilken otrolig klasspelare han egentligen är.

Bevakning av Wieselgren



Wieselgren visade ett otroligt självförtroende idag, han sköt på allt men missade allt som oftast mål. Han retade gallfeber på Ponta Larsson tack vare sitt fula spel och flera var märkbart irriterade på Wieselgren.
Jag försökte locka fram information om var Wieselgren skulle spela imorgon men J.Larsson var omöjlig att knäcka.

Inför Skärblacka IF - Gusum IF

Förutom att Kim Wall och Anton Bäckstedt missar matchen pga jobb samt Robban Ahl pga en knäskada så tror jag att alla ät tillgängliga, kaptenen Chrille Sundell är som ni vet borta pga sitt nyckelben. Frippen klev av träningen med värk i ett knä men ska ändå göra ett försök att delta imorgon. Skärblacka ska givetvis vinna över Gusum och kommer man upp i normal standard så tror jag inte heller att det blir några problem. Det ska bli intressant att se om nyförvärven J.Johansson, Ponta Larsson och Svanberg kan göra lika bra insatser som i sin debut. Vi får se hur det blir med matchrapporten eftersom jag åker på semester tidigt på söndag och är upptagen hela lördagen men jag ska försöka skriva ihop något.

Roligt att veta är även att 4 av lagets spelare åker till Åre nästa vecka. Vi på Blackabloggen har fått reda på deras reseinformation och beslutat att lägga stora delar av våran budget för att skicka upp mig till Åre för att följa spelarna under en vecka. Givetvis är jag mycket stolt över att blivit tilldelad detta uppdrag och jag ska ska inte lämna de ur blicken under hela resan

/Mou


Kommentarer
Postat av: Shabazz sux

Riktigt dålig asså. Dra något gammalt över dig

2011-03-12 @ 00:08:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Copyright © 2011 Skärblackabloggen. Alla rättigheter är reserverade.
Designen är gjord av Simon Josefsson