Allmänt - Truppen - Intervjuer - Matcher - Träningar - Wieselgren

Måndagsspinning samt rapport från Åre

Ängtligen är jag hemma igen och redo för att skriva efter en veckas skidåkande i Åre. I slutet av inlägget får ni en rapport om vad som egentligen hände de 4 spelarna i Åre men vi börjar med ett klassiskt träningsinlägg.

Ca 13 pers hade samlats för dagens spinningpass. Några kom ganska sent så passet drog igång lite senare än planerat. Endast Anton Bäckstedt från Åregänget medverkade, Holmgren var sjuk och de andra helt spårlöst försvunna. När alla hade införskaffat sig vattenflaska samt handduk drog den ca 3 min långa uppvärmningen igång i relativt lågt tempo.

Sedan var det slut på det roliga. 35 minuter ren "tortyr" som min källa kallade det väntade nu för spelarna. Trots många trötta ben samt mycket gnäll tog sig alla igenom det stenhårda passet. Bäckstedt var enligt rapporter extra trött pga sin långa frånvaro. Inte helt ovanligt var det PJ som drog träningens kommentar då han efter ca 30 minuter började klaga på att hans sadel inte satt fast ordentligt. Detta tjat fortsatte under resterande del av passet men ingen tog direkt hans gnäll seriöst.

Förövrigt är torsdagens träning inställd pga ett hemligt KM.

Att Holmgren var sjuk på grund av den enorma mängd skidåkandet samt hans förkärlek till snörullning är väl inte så konstigt men vart var egentligen Wieselgren och Eklund?


ÅRE 2011

Efter en vecka där jag fått lära 4 Skärblackaspelare privat känner jag nu att jag kommer kunna utvecklas i mitt skrivande framöver. Jag har fått lite förklaringar till olika beteenden och jag har uppskattat denna resa något oerhört.

Innan resan hade spelarna kommit överens om att den person som gör den största "bloopern" under dagen kommer få ha på sig en Johnny Drama T-shirt på sig i backen dagen efter. Det första valet för Drama tröjan kändes ganska givet då Anton Bäckstedt glömde Ski Passet det första han gjort. Tisdagens val för den berömda tröjan blev Joel Eklund som stod för ungefär 30 vurper den första dagen.



På tisdagskvällen stod Champions League fotboll på schemat. Man United beskådades på en lokal sportbar och Wieselgren hördes absolut mest av alla där inne med sina enorma och kanske lite överdrivna skrik?

Efter lite festande på tisdagskvällen var jag själv och målvakten Fredrik Holmgren de enda som pallrade sig upp på onsdagsmorgonen för lite skidåkning. De andra blev kallade lata jävlar och spenderade hela morgonen till sängs. Onsdagens Drama blev Holmgren efter att ha förstört 2 plattor med "Bärtzz". De andra pallrade sig upp efter lunch och kunde iallafall njuta av det strålande vädret i några timmar innan dagen var slut.



På torsdagen bjöds det på after ski på bygget och det nya favoritbandet Marmeladorkestern, att de inledde spelningen med Soul Sister gjorde inte saken sämre. På kvällen väntade fest och för vissa blev det hårdare än för andra.

Wieselgren, Bäckstedt och Joel spenderade återigen morgonen till sängs. Bäckstedt och Wieselgren tog sig upp och deltog i eftermiddagsåket medan Joel var spenderade dagen i sängen. Efter åkningen väntade återigen after ski och hela gänget var samlade med undantag för Joel som stannade hemma.



Lördagen var sista dagen och det bjöds på en väckning av rang signerat Mou och Holmgren. Vi lyckades få upp Bäckstedt men Wieselgren och Eklund var omöjliga så vi gav upp. Kvällen spenderades först på after skin sedan på Byggets nattklubb och det var en väldigt lyckad sista kväll.

Bjuder på lite citat från resan

  • SHHHHHCCCOOOO
  • You don't score, until you score!
  • Där har vi skidorna
  • Yes
  • Tjenare
  • Fredda, du kan gå så avslutar jag detta
  • Vem är Janne Josefsson

Måste även bjuda på lite roliga händelser från tågresan dit. Vi körde en tävling för att få tiden att gå snabbare och det gick ut på att komma på Premier League spelare. Säger jag Drogba så ska nästa person säga någon på A. Det komiska inträffade när turen kom till Anton Bäckstedt och han skulle säga någon på bokstaven G. Efter cirka 5 minuters betänketid gav Bäckstedt upp. Det komiska är att Antons favoritspelare heter Steven Gerrard.

Jag kan även bekräfta att spelarnas geografikunskaper är helt katastrofala. Nästa tävling gick ut på att komma på huvudstäder, vilken ordning spelade absolut ingen roll. Joel började första rundan med att dra till med det väldigt kloka svaret "Istanbul". Ganska imponerande att svara fel i första rundan med tanke på hur många huvudstäder det finns i världen ändå.. Efter några runder drog Wieselgren till med det ännu mer genialiska svaret "Melbourne". Bäckstedt fick hjärnsläpp och det var nu en kamp mellan mig själv och Holmgren. Men efter några minuter kom Holmgren fram till svaret "Montreal" och segern var därmed ett faktum för undertecknad.


Beklagar om det blev lite rörigt men jag hade ju lovat en rapport från Åre, imorgon tisdag är jag tillbaka på allvar och presenterar en rykande färsk träningsrapport.

Mer bilder finns att beskåda på Anton Bäckstedts Facebook

/Mou

Kommentarer
Postat av: Nyfiken i en strut

Det vore spännande om man fick veta lite om Mous bravader ifrån någon som var med på resan :)

2011-03-22 @ 09:06:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Copyright © 2011 Skärblackabloggen. Alla rättigheter är reserverade.
Designen är gjord av Simon Josefsson