Allmänt - Truppen - Intervjuer - Matcher - Träningar - Wieselgren

Är laget verkligen tillräckligt samspelt?

Jag är oroad. Imorgon söndag är det exakt en vecka kvar tills Skärblacka gör sin första tävlingsmatch för säsongen. Klockan 11:00 den 3e april möter Skärblacka Skarphagen i Östgötacupen på Sydvallen. Varför är jag då oroad?

Skärblacka IFs A-lag kommer kliva in till denna väldigt viktiga match med enbart två träningsmatcher i banen. Att de två lagen man mött har varit division sex lag med väldigt begränsade kvalitéer gör inte min oro direkt mindre heller. De två tänka genrepen mot Viken samt Ringarum snöade in förra veckan och tyvärr är det ingen annan match planerad innan man ska inviga årets Östgötacup. Laget har absolut imponerat mot både Lotorp och Gusum. Nyförvärven med Ponta Larsson och Jocke Johansson i spetsen har sett mycket giftiga ut i offensiven medan firma Svanberg, Larsson hållit ihop backlinjen på ett strålande sätt. Men faktum kvarstår, man kan omöjligt säga hur bra laget är efter dessa två matcher.

Motståndarna Skarphagen har hittills spelat tre träningsmatcher, man besegrade Jaguar med 6-3, man spelade 1-1 mot ett ordinarie? Bosna, man lyckades även förra veckan besegra ett b-betonat Hagahöjden med 3-1. Idag (söndag) möter man även TRIX i ett genrep inför matchen nästa helg. Givetvis är det svårt att bedöma de resultaten Skarphagen presterat på försäsongen men att laget har mött tuffare motståndare än Skärblacka är nog de flesta överens om. Joel Mohede som de flesta känner igen som en av femmans bästa spelare har inte deltagit i någon försäsongsmatch om jag förstår deras hemsida rätt. Om Skärblacka slipper "deras Anton Bäckstedt" så är det givetvis bra för oss. När man kollar kommentarerna på divisionfembloggen så tippar de flesta Skarphagen mellan plats 4-6 så det kommer helt klart bli en tuff match.

Jag hoppas verkligen att jag har fel gällande min oro och att laget har spelat ihop sig tillräckligt mycket på träningarna för att vara redo för säsongens första tävlingsmatch. Jag tror heller inte att jag är ensam om att sitta och gissa på startelvan till matchen. Jonny och Johan har en väldigt bred trupp och uttagningen på vissa positioner kommer vara knallhård med tanke på den konkurrens som finns.

/Mou

Kommentarer
Postat av: Sören Svensson

Spelprogram - Östgötacupen

230021018 Skarphagens IK - Skärblacka IF

Vånga IF - Vinnare i match 230021018

2011-03-27 @ 18:01:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Copyright © 2011 Skärblackabloggen. Alla rättigheter är reserverade.
Designen är gjord av Simon Josefsson