Allmänt - Truppen - Intervjuer - Matcher - Träningar - Wieselgren

Shit weather

Nu när temperaturen stiger kliver vi lag i de lägre divisionerna in och lirar futsal. ICA CUP går av stapeln den 20 november i Stadium Arena och där ska ju såklart Skärblacka vara med. Senare i vinter spelas ju även den berömda Billerud Cup i Skärblacka sporthall.

Det är mycket som sker inom Skärblacka IF i dessa tider. Jonny Larsson har avgått/lämnat jobbet som huvudtränare i A-laget och en ny tränare kommer att tillsättas. Oklart vem det blir ännu men klubbledningen har ett par intressanta namn vad jag har förstått. Vi återkommer givetvis när något är klart.


Det är även en del spelare i truppen som är osäkra på fortsatt spel i Skärblacka IF. En del har flyttat och andra lockas av spel i högre divisioner. Det står helt klart att den nya tränaren har en tuff uppgift framför sig att lyckas behålla laget och även förstärka på ett antal positioner. Transferfönstret öppnar den 15 november. 


Juniorerna är för tillfället mitt uppe i ett kval till juniorallsvenskan men har förlorat de två första matcherna med uddamålet om jag minns rätt. Idag var domaren en jävla stolle ifall jag tolkade John Poikelas status korrekt. 


Skärblacka seniorer tränar tisdagar 20.00-21.00 i Skärblacka sporthall och det är nog inte dödsstraff på att komma ner och provträna ifall det finns någon fotbollssugen lirare där ute!


Har inte mycket mer att säga för tillfället utan jag återkommer när det är klart med ny tränare ellr andra spännande nyheter.


Filosofen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Copyright © 2011 Skärblackabloggen. Alla rättigheter är reserverade.
Designen är gjord av Simon Josefsson