Allmänt - Truppen - Intervjuer - Matcher - Träningar - Wieselgren

Blacka - Bråvalla

Fredag och äntligen dags för fotboll i division 4 igen. Idag är det Bråvalla som kommer på besök och matchen kommer spelas i Eneby och MAXIvallen, på grund av att våran kära IP inte är i speldugligt skick. Väldigt tråkigt. Men samtidigt kan det vara till en fördel då Blacka har visat upp strålande vacker fotboll  på just MAXIvallen under försäsongen och även seriepremiären då man fullständigt körde över LiU. 
 
 
Blacka möter alltså ett Bråvalla som i stort sätt tappat sina klart bästa spelare i bröderna Lagerlund och målvakten Marcus Jonsson. Med dem förlusterna och inte några riktigt vassa lirare kvar ser jag denna match som den solklaraste 1:an i omgång 3. Jag har sedan innan säsongen ett tips där jag tippade Bråvalla som jumbo och tror faktiskt stenhårt på det än. Man har inget bra lag och kommer få det svårt att hålla sig kvar. Nu väntas en bortamatch mot ett Skärblacka som kommer väldigt revanschsuget efter matchen mot Bosna. Tror ingen var särskilt nöjd över den poängen i blacka föreningen. 
 
 
 
Blacka kommer till matchen med nästan full trupp. Allt jag vet är att Dennis Johansson fortfarande är skadad. Annars är det en frisk trupp och med en Ponta Larsson tillbaka från start? så kommer man med ännu mer kreativitet i anfallsspelet. Hur elvan blir får vi se vid 19:00 då bollen sparkas igång. Jag har många alternativ om hur startelvan kan bli men vågar inte uttrycka mina tankar. 
 
 
Idag är det även så att det är en full omgång i den östra 4:an..
 
 
 
Omgång 3 i division 4 östra
 
 
Blacka- Bråvalla 8-0
Jag kanske är lite optimistisk men Blacka är faktiskt klasser bättre än Bråvalla och det hoppas jag dem visar idag. Gör Blacka ett snabbt mål så rullar det iväg.
 
Dagsberg- Åby 2-0
Dagsberg är snäppet bättre än Åby och kommer få med sig alla tre poäng. Schepler avgör med sina två första mål i seriespel. 
 
Hagahöjden- Västra Husby 3-3
Haga leder div 4 efter två omgångar men nu tror jag man slarvar bort två poäng. Man gör det man ska i anfallsspelet men idag är det försvaret som spökar. Lagen delar på varsin poäng..
 
Lindö- Valdemarsvik 4-1
Lindö på City gross Arena mot Viken. Säker 1:a. Inget snack om saken. Lindö inkasserar tre nya. Fransisco målskytt.
 
NIF Bosna- LiU 3-1
Bosna som fortfarande inte har segrat i seriespel möter ett LiU som varit sådär i försvarspelet. Här vinner Bosna och säkrar sin första trea.
 
Derby- BK Hird 5-0
Hird reser till Linköping och BK Derby med hopp om att man kan ta sina första poäng. Svaret är ALDRIG I LIVET. Hird åker hem till Norrköping med noll poäng och en aningen sämre målskillnad.
 
 
 
 
 
Ses ikväll i Eneby för att stötta våra röda kamrater! Matchstart 19:00! Forza Blacka!!!
 
 
 
 
 
 
Blackabloggen
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag vill ha tillbaka min blogg /Mou

2018-05-04 @ 23:54:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Copyright © 2011 Skärblackabloggen. Alla rättigheter är reserverade.
Designen är gjord av Simon Josefsson